دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

صرافان معتقدند ابلاغیه جدید بانک مرکزی و صدور مجوز خرید توافقی ارز صادرکنندگان توسط صرافی منجر به عرضه گستره ارزهای صادراتی در بازار خواهد شد که به تعدیل نرخ ارز کمک خواهد کرد.

اعلام نرخ بیکاری زیر 8 درصد، استان همدان را با چالش های جدی روبرو کرده است. برخی نمایندگان استان نیز بارها و در جلسات مختلف، به بیان پیامدهای آن پرداخته اند. به نظر می رسد که باید در نرخ بیکاری در استان بازنگری کلی انجام شود، چرا که علی رغم ارائه آمار های سفارشی توسط شرکت های پیمانکاری در حوزه آمار، در عمل شاهد بیکاری افراد بیشمار، چه تحصیلکرده های دانشگاهی و چه غیر آن ها در استان هستیم...

سلیمی گفت: عمده موارد واردات در حوزه ماشین‌آلات راه‌سازی و بخشی از ماشین‌آلات معدنی سبک و متوسط است که در این زمینه ها به ویژه در بحث تولید ماشین آلات راه‌سازی هپکو توفیق دارد اما در همان مواردی هم که این مجموعه الآن تولید نمی‌کند اگر اجازه بدهند. هپکو با توان فنی و مهندسی خود قادر به تولید است.

مراسم تشییع ستوان دوم پاسدار شهید «علی کمانی» روز سه‌شنبه در خمین برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بعضی از کارمندان که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند نسبت به ناعادلانه بودن پرداخت دستمزدها گله‌مند هستند و بعضاً می‌گویند دستمزدشان با تورم سازگاری ندارد.

اختتامیه مراسم سلام فرمانده با حضور با شکوه مردم همدان عصر یکشنبه در میدان امام این شهر برگزار شد.

سومین اردوی آمادگی تیم بسکتبال جوانان 2022 برگزار می شود.

«محمد عبدوس» از کارکنان هوافضای سمنان و «علی کمانی» از کارکنان هوافضای خمین در حین انجام ماموریت به شهادت رسیدند.

اسامی نفرات دعوت شدگان به سومین اردوی بسکتبال سه نفره بانوان انتخابی کاپ آسیا اعلام شد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اتمام حجت با دستگاه‌ها برای اعلام عملکرد در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت از راه‌اندازی قرارگاه نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد.

در ادامه رقابتهای شمشیربازی قهرمانی آسیا و در بخش تیمی اسلحه سابر، تیم ایران از صعود به فینال بازماند.

منابع آگاه اعلام کردند که جو بایدن در اواسط ماه جولای آینده سفر منطقه‌ای خود را که شامل اراضی اشغالی و عربستان سعودی می‌شود، انجام خواهد داد.

وضعیت نامناسب آسفالت و خاکی بودن 100 تا 150 هزار مترمربع از خیایان‌های معابر شهری تربت‌جام معظلی که تمامی ندارد که علاوه بر تاثیر منفی بر جلوه بصری شهر باعث گلایه و نارضایتی شهروندان هم شده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برخی شایعات در مورد وزیر رفاه واکنش نشان داد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در جلسات شورای نگهبان بررسی و برای رفع ایرادات به مجلس بازگردانده می‌شود.

در جستجوی به عمل آمده توسط امدادگران بسیج طرقیه، جسد مردی حدوداً 50 ساله گرفتار در سیلاب کشف شد.