سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

ولادیمیر یرماکوف مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امورخارجه روسیه گفت، این کشور به طور قابل توجهی در تولید تسلیحات مافوق صوت از آمریکا پیشی گرفته است.

هلال احمر فلسطین بامداد یکشنبه اعلام کرد که در پی درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در شمال کرانه باختری 30 فلسطینی زخمی شدند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه شب گفت که مقاومت گزینه‌های زیادی برای مقابله با راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها دارد.

همزمان با ورود صدها شهرک نشین صهیونیست به بخش قدیمی قدس اشغالی، مقاومت فلسطین آخرین اخطارهای خود درباره عواقب خطرناک برای رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه، با حداقل 12 راکت گراد مورد حمله قرار گرفته است.

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند، ارتش رژیم صهیونیستی از بیم حملات موشکی نیروهای مقاومت در آستانه راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها، سامانه ضد موشکی گنبد آهنین را در چندین منطقه مستقر کرده است.

در حالی که کشورهای اسلامی در حال برنامه‌ریزی برای اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی هستند، عربستان هزینه حج تمتع را دوباره افزایش داد و کشورها را ملزم به پرداخت هزینه اضافه قبل از تشرف به حج تمتع کرد.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه افزایش 2 تا 3 برابری تعرفه های پست تکذیب می شود، از مدیرعامل شرکت پست خواست ظرف 24 ساعت شرایط بازگشت مبالغ مازاد دریافتی از کاربران را فراهم کند.

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرزهای سوریه و عراق، گفت: ایران ضمن درک نگرانی های امنیتی ترکیه، تنها راه رفع آن را گفتگو، احترام به توافقات دوجانبه با همسایگان و توافقات روند آستانه از جمله رعایت اصل عدم به توسل به زور می داند.

وزیر امور خارجه گفت: معاونت کنسولی وزارت امور خارجه از آغاز تا پایان عزیمت حجاج همه ظرفیت خود را در اختیار حجاج و عوامل اجرایی حج قرار داده و یک هیأت کنسولی را به همین منظور به عربستان اعزام می کند.

مقاومت فلسطین امروز هشت موشک آزمایشی به سمت دریای مدیترانه شلیک کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه خدمه نفتکش‌ها در امنیت و سلامت به سر می‌برند، گفت: روابط ایران و یونان نباید با سوءمحاسبات عمیقا کوته‌بینانه، از جمله راهزنی به دستور طرف ثالث، مختل شود.

اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال سه به سه بانوان کشورمان از روز پنج‌شنبه 12 خرداد ماه لغایت روز یکشنبه 15 خرداد ماه به میزبانی استان مرکزی برگزار خواهد شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: دولت در حمایت از تولیدات مرغ و تخم مرغ با اعطاء تسهیلات سرمایه در گردش، خرید تضمینی، تامین نهاده‌ها و صدور مجوز صادرات در تولید مازاد نیاز داخل تهمیدات لازم را اندیشیده و حامی خواهد بود.

هیئت دولت فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

وزیر امور خارجه چین در واکنش به ادعاهای همتای آمریکایی خود گفت، آمریکا منبع آشفتگی و تضعیف نظم جهانی است.