سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی جمهوری اسلامی ایران، علت توقیف 2 فروند نفتکش یونانی در آب‌های خلیج فارس را برخی تخلفات دریایی عنوان کرد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: تسهیلات فرزندآوری نیاز به سپرده‌گذاری ندارد و با 6 ماه دوره تنفس برای شروع اقساط و با کارمزد حداکثر 4 درصد به صورت سالانه پرداخت می‌شود.

کوشکی با اشاره به ابتلای 6 لرستانی دیگر به کرونا، گفت: 2846 لرستانی قربانی کرونا شدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: تمام صحنه‌هایی که بسیجیان، رزمندگان و مردم در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند دفاع مقدس است.

زارع رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: دوربین های نظارتی سطح شهر یزد دیگر کارائی لازم را به مانند گذشته در کنترل سرعت و کاهش حوادث ترافیکی ندارند.

نماینده دلیجان و محلات گفت: رهبر معظم انقلاب هم بر عملکرد مجلس و هم بر انقلابی گری مجلس مهر تأیید زدند اما درعین‌حال تبلیغات برخی افراد مغرض و هم از طرف دیگر توپخانه تبلیغاتی دشمن آنقدرعلیه مجلس قوی و باهدف است که گاه حتی خودی‌ها را هم دچار شک می‌کند.

دهقانی مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از جمع آوری 90ماینر غیرمجاز در استان طی دو ماه سال جاری خبر داد.

سید احیا سیدی گفت: اردوی جهادی به روستاهای خرتوت، حمزک و کال شور از توابع مانه و سملقان به همت قرارگاه جهادی دانشجویی و همکاری این معاونت برگزار و خدمات رایگان پزشکی، بهداشتی و دارویی به 570 نفر از اهالی این روستاها ارائه شد.

پدر شهید مرتضی عبداللهی در جشن امضای کتاب "هواتو دارم" در قزوین با اشاره به ولایتمداری و ارادت شهید به رهبری گفت: شهید مرتضی عاشقانه مقام معظم رهبری را دوست داشت به این دلیل که معتقد بود پرچم اسلام به دست ایشان است.

افشین دلشاد گفت: بیماری کم‌کاری تیروئید در نوزادان یکی از شایع‌ترین علل قابل پیشگیری عقب‌ماندگی ذهنی است و برای پیشگیری از بروز این عارضه مهم باید غربالگری نوزادان در روزهای سوم تا پنجم تولد برای همه نوزادان انجام شود.

محمد فرحی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از تب کریمه کنگو در قزوین دیده نشده، گفت: برخی تمایل دارند امعا و احشا نظیر دل، جگر و قلوه را به صورت خام مصرف کنند؛ توصیه می‌کنیم از مصرف این اقلام به صورت خام خودداری شود.

جغد شاخدار یکی از گونه‌های جغد است که بیشتر در نواحی آسیا اروپا و آمریکای شمالی پراکنده شده است. در جنگل‌های انبوه زندگی می‌کند و معمولا از حشرات جوندگان و خزندگان تغذیه می‌کند. تصویری جالب از این پرنده را مشاهده می کنید.

پایگاه پهپادی راهبردی 313 یکی از پایگاه‌های زیرزمینی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که متناسب با سطح امنیتی مورد نیاز در مناطق مختلف مرزی توسط ارتش طراحی و گسترش یافته‌اند.

در حاشیه اختتامیه جشنواره سینمایی کن باز هم به مانند معمول سینماگران ایرانی به جای اینکه صدای ملت باشند، در سیاه نمایی از ایران و جامعه ایرانی سنگ تمام گذاشته اند!

تیم ملی والیبال ایران برای برگزاری دو دیدار دوستانه و تدارکاتی با تیم ملی صربستان راهی بلگراد شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین عصمتی روحانی جوان و نخبه تربت حیدریه در ارزیابی بنیاد فرهنگی البرز (نوبل ایران) در زمره هفت روحانی برتر کشور برگزیده و انتخاب شد.