سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

استان کردستان یکی از استان‌های غربی ایران است. کردستان میان کوه‌های سربه‌فلک کشیده زاگرس محصور شده است و این کوه‌ها، به استان کردستان جلوه‌ای خاص و متمایز بخشیده‌اند.

نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره اصلاح قیمت کالاهای اساسی گفت: دیگر قاچاق این نوع کالاها صرفه اقتصادی ندارد که این در کنار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم، زمینه را برای خودکفایی و بی‌نیازی از واردات فراهم می‌کند

«داش کسن» به معنای «سنگ تراشیده» یا «بریده سنگ» نام معدنی است در نزدیکی روستای ویر در حدود ده کیلومتری شمال شرقی سلطانیه. ساخت این معبد در دوره ایلخانی و پس از مرگ ارغون شاه مغول، به همت «الجای خاتون»، خواهر سلطان محمد خدا بنده آغاز شد اما هیچ‌گاه تکمیل نشد.

در سواحل شمال کشور که در برخی نقاط زباله‌ها خودنمایی می‌کند، «خورده چوب‌ها» نیز بخشی از ساحل را می‌پوشاند. خرده چوب‌ها عمدتا ازطریق رودخانه‌ها وارد دریا می‌شود و تحت تاثیر جریان‌های موازی به ساحل که معمولا غرب به شرق و یا شرق به غرب است در امتداد خطوط ساحلی رسوب‌گذاری می‌کنند.

تصاویری از شبهای شهر آبادان را مشاهده می کنید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف و اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.

هاشمی نژاد گفت: گروهک‌های تروریستی منافقین ابزار سرویس‌های امنیتی دشمنان انقلاب هستند که برای پیش برد اهداف سیاسی، امنیتی و نظامی آنها در میهن‌مان دست به جنایت میزنند؛ فعالیت این نوع مزدوران زمانی پر رنگ می‌شود که استکبار جهانی امکان اقدامات مستقیم نظامی را نداشته و از تفرقه افکنی در ایران عاجز باشند.

بیرانوند گفت: هزار و 270 تن شکر مصرفی خانوار و 600 تن شکر برای مصرف صنعتی تامین و در حال توزیع است.

در این روزها در کنار زحماتی که سازمان بهزیستی برای کودکان کار می‌کشد، فصل تازه‌ای از خدمات‌رسانی به این کودکان توسط گروه‌های جهادی رقم خورده است؛ گروه‌های جهادی با برنامه‌ریزی دقیق و ساماندهی شده برای کودکانی که در کف خیابان بوده اردوهای مفرح برگزار می‌کنند تا این بچه ها از دوران کودکی لذت ببرند.

روز گذشته یکی ازمدیران سابق استان بوشهر که در حوزه عمران شهری و روستایی فعالیت داشتند، به دلیل تخلفات اداری و اقتصادی راهی زندان شد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا با اشاره به مخالفت بعضی از اعضای ناتو برای افزایش بودجه گفت در این صورت نباید از آمریکا انتظار حمایت داشته باشند.

شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور در پی حادثه آبادان با صدور اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم یادبود جانباختگان حادثه آبادان در مساجد و مصلی‌های سراسر کشور خبرداد.

شهرهای استانبول ترکیه و بوینس آیرس آرژانتین میزبان رقابت های زیر 17 سال در سال های 2023 و 2024 شدند.

اندیشکده «روسی» نوشت: تهاجم روسیه به اوکراین تأثیر شدیدی بر امنیت انرژی اتحادیه اروپا داشته است و اروپایی ها را به تصمیم غیرقابل برگشتی سوق داده است که از اتکای خود به نفت و گاز روسیه دور شوند. سایر تولیدکنندگان نفت و گاز، به ویژه رقبای ایران در خلیج فارس، برای افزایش تولید و حمایت از امنیت انرژی اروپا مردد بوده اند. این امر نظرات اروپایی ها را تقویت کرده است که اتحادیه اروپا و کشورهای...

فدراسیون فوتبال توضیحاتی درمورد آخرین وضعیت تیم ملی پس از لغو بازی با کانادا ارائه کرد.

آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه کشور گفت: عملکرد خوب سپاه و بسیج در برهه های مختلف، می بایست الگویی برای سایر دستگاه‌ها برای خدمت رسانی به مردم باشد.