سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

نمایندگان ایران در دور هفتم شطرنج مسترز شارجه به تساوی رسیدند.

ورزشکاران تیم ملی دو ومیدانی بانوان کشورمان توانستند 7مدال رنگارنگ از مسابقات بین‌المللی آذربایجان کسب کنند و یک رکورد ملی نیز جا به جا کنند.

گردهمایی خودروهای کلاسیک تهران به مناسبت روز جهانی موزه برگزار شد.

در پنجمین روز از حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، تلاش‌ها برای جستجوی افراد گرفتار زیر آوار ادامه دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ملت ایران در آینده دستاورد‌های جدیدی از نیروی هوایی ارتش خواهند دید که موجب دلگرمی آن‌ها خواهد شد.

منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس در استان الحدیده این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

کاخ کرملین از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه با صدراعظم اتریش پیرامون امنیت غذایی و امنیت کشتیرانی در دریای آزوف و سیاه خبر داد.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین «حماس» بامداد شنبه در واکنش به پخش فیلمی از موشک‌های گردان‌های القسام در شبکه الجزیره قطر، گفت که این برنامه حامل این پیام به صهیونیست‌هاست که آنانی که غزه و قدس را تهدید می کنند، بدانند تهدیدشان در برابر قدرت القسام اعتباری ندارد.

رمضان قدیروف، رهبر منطقه چچن در روسیه روز جمعه با انتشار ویدئویی تهدید کرد که پس از اوکراین نوبت لهستان فرا می‌رسد.

پلیس ایالت تگزاس آمریکا سه روز پس از قتل عام کودکان دبستان ابتدایی "راب" در شهر اوالد این ایالت اذعان کرد که تاخیر افسران پلیس برای ورود به کلاس درس "اشتباه "بود؛ اشتباهی که موجب قتل عام 19 کودک دبستانی و دو معلم آنها شد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی نزدیک به 200 مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در بیش از 20 کشور دریافت کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت که واشنگتن به شدت از تصویب قانون جرم شمردن عادی سازی روابط با اسرائیل در پارلمان عراق ناخرسند است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با همتای اسرائیلی خود بر اهمیت انجام تحقیقات درباره ترور شهید شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره تاکید کرد.

شوگوماران دبیرکل کنفدراسیون دو و میدانی قاره آسیا جهت دیدار با مسئولین ورزش کشورمان و تماشای مسابقات جام امام رضا (ع) دقایقی پیش وارد شهر مشهد مقدس محل برگزاری این رقابت‌ها شد.

کژان رستمی و ساناز امیری پور دوندگان دوهای سرعت کشورمان موفق شدند در روز پایانی مسابقات بین المللی ترکیه در رقابت ماده 200متر دو مدال دیگر برای تیم اعزامی کشورمان کسب نمایند.

دیروز جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دزدی دریایی یونان دو کشتی نفتکش این کشور را در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد. توقیف دو نفتکش یونانی پس از آن صورت گرفته که یونان روز 26 فروردین ماه سال جاری یک نفتکش روسی حامل نفت ایران را که مطابق قوانین تعریف شده دریانوردی با پرچم کشورمان حرکت می‌کرد، در آب‌های ساحلی خود توقیف کرده بود و آخرین گزارش‌های رسیده حاکی از آن بود که یونان محموله نفتی این...