پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

رئیس‌جمهور لحظاتی قبل با بدرقه معاون اول رئیس جمهور در صدر هیاتی عالی رتبه عازم مسقط شد.

آیت الله رئیسی لحظاتی قبل با بدرقه معاون اول رئیس جمهور در صدر هیاتی عالی رتبه عازم مسقط شد.

جشنواره گلاب گیری پارک ملی ایران کوچک واقع در کرج که از 29 اردیبهشت آغاز به کار کرده بود، روز گذشته (یکشنبه اول خردادماه 1401) به کار خود پایان داد.

برج علی آباد کشمر بردسکن در خراسان رضوی یکی از بناهای تاریخی قرن هفتم هجری قمری است. قدمت کشمر به دوره اشکانیان می رسد که روایات زیادی در دل دارد.

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به عمان، گفت: روابط سیاسی و تجاری میان کشور ایران و عمان وجود دارد از این رو، این سطح از روابط برای هیچ کدام از دو کشور قابل قبول نیست و تصمیم هر دو کشور ارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری است.

مدیر تیم‌های ملی دو و میدانی گفت: فدراسیون در نظر دارد به ورزشکاران برتر کمیته های تخصصی جوایز نفیسی اهداء کند.

برداشت گل محمدی در همدان آغاز شد، این برداشت همه ساله در نیمه دوم اردیبهشت انجام می شود.

طوفان و گردباد با سرعت بیش از 132 کیلومتر بر ساعت، کانادا را درنوردید و به قربانی‌شدن 8 نفر منجر شد.

ساعت برگزاری مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک به‌علت نشست دبیرکل OCA دچار تغییراتی شد.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در یک تصمیم عجیب قصد دارد پیست اسکی دیزین را به رقیبش واگذار کند!

موزه مردم‌شناسی بیرجند در طبقه همکف عمارت مرکزی اکبریه این شهر قرار دارد. در این موزه بخش‌هایی از معیشت، مشاغل منطقه جنوب خراسان، که در گذشته‌ای نه چندان دور مرسوم بوده، به نمایش عموم گذاشته شده است.

بوریا برای پوشش بام خانه و زیرانداز کاربرد و در ساخت خانه‌های عشایری و آلاچیق نیز رواج دارد و مواد اولیه این صنعت از نی زار‌ها و درختان نخل تهیه می‌شده که بوریای اطراف شیراز بیشتر از نی زار‌های اطراف رودخانه کر در ادوار مختلف تاریخ تهیه شده است.

کردستان قطب اصلی تولید توت فرنگی در ایران بوده و حدود 70 درصد کل این محصول در ایران را به خود اختصاص داده است.

دومین آیین سرو جهاد به منظور تجلیل از سروقامتان اردوهای جهادی با حضور صدها نفر از جهادگران و اهالی روستاهای بشاگرد در مجتمع فرهنگی حاج عبدالله والی این شهرستان برگزار شد.

معادن سنگ آهن از مهم ترین ظرفیت های اشتغالزایی پایدار در استان کردستان است و شهرستان بیجار با 43 معدن نقش مهمی در این زمینه ایفاء می کند.

مادران آمریکایی که در انتظار عملی شدن وعده‌های دولت جو بایدن هستند، همچنان برای تامین شیرخشک کودکان خود در ترس و اضطراب به سر می‌برند چرا که نخستین محموله وارداتی نیز پاسخگوی کمبود شیرخشک در بازار آمریکا نیست.