پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

اکرم شورگشتی گفت: سومین دوره جشنواره قرآنی "بهترین پناه" در کرج برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

نرگس محمدی قرار است در نقش پروین اعتصامی نمایش «پروین» به کارگردانی حسین کیانی به ایفای نقش بپردازد.

ضوابط اجرایی «دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به ارباب‌رجوع در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی» ابلاغ شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کاهش نرخ باروری به 0.6درصد در برخی مناطق کشور گفت: یک‌سوم بانوان ایرانی یا ازدواج نکرده‌اند یا فرزند ندارند یا دارای یک فرزند هستند!

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با قومیت‌گرایی و تیم‌بازی و نگاه صرفاً تحزبی، پیشرفت و ارتقا که از منویات رهبر انقلاب است، محقق نمی‌شود که متاسفانه از دولت قبلی تاکنون از انتصابات عالی تا سطوح پایین‌تر مدیریت شهری، ساری و جاری بوده است.

شانقی گفت: در سال‌های اخیر در سطح استان مرکزی موردی از بیماری تب کریمه کنگو نداشته‌ایم و در سال جاری نیز تاکنون گزارشی از مراکز بهداشت استان مبنی بر شیوع این بیماری ارائه نشده است هرچند تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو در مناطقی از کشور شیوع داشته است.

در حالی نشست اهالی فرهنگ و هنر خراسان جنوبی با استاندار برگزار شد که بسیاری از هنرمندان نسبت به نحوه برگزاری این نشست، دعوت از افراد بصورت گزینشی و عدم توجه به مطالبات اصلی این حوزه گلایه دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: در شرایط اصلاح یارانه ها، دشمن، استکبار جهانی و معاندین نظام در داخل و خارج کشور سعی می کنند تا یاس و ناامیدی را در مردم ایجاد کنند. در حالی که با توجه به وضعیت اقتصادی مریضی که در جامعه وجود دارد، باید این جراحی انجام می شد.

کریمی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای حماسه سوم خرداد ارتقای جایگاه ایران اسلامی در منطقه و نظام بین الملل بود و در واقع پیروزی رزمندگان اسلام و ملت ایران در عملیات بیت المقدس جایگاه انقلاب اسلامی را در دنیا ارتقاء داد و به عنوان نماد اقتدار نظام اسلامی به ثبت رسید و سرآغاز فتوحات بسیار ارزشمند در انقلاب شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت مرغ قدرت خرید مرغ را کاهش داده است یا خیر؟ اظهار کرد: مردم یارانه دریافت کرده‌اند و قیمت مرغ نیز افزایش زیادی نداشته است؛ در نتیجه رکود بازار به قدرت خرید مردم ارتباطی ندارد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: حکم قاتل دو محیط‌بان زنجانی که در هنگام تعقیب و گریز با شکارچیان با تیر جنگی آن‌ها به شهادت رسیدند، اجرا شد.

اردوی آمادگی تیم بسکتبال جوانان 2022 برگزار می شود.

مرحله جدید اردوی تدارکاتی تیم هندبال جوانان دختر ایران برگزار می‌شود.

محمدرضا اکبری گفت: حدود 20درصد از جمعیت بالای 30 سال در خراسان شمالی مبتلا به فشار خون بالا هستند که جمعیتی در حدود 75 هزار نفر از افراد بالای 30 سال استان را شامل می‌شود.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه برآورد ما این است که بیش از 4 میلیون زائر به سفر اربعین بروند، گفت: احتمال دارد از سوی طرف عراقی در سفر زمینی به عتبات ویزا لغو شود.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به بروز حادثه مسمومیت تعدادی از دانشجویان خوابگاه نسیبه دانشگاه فرهنگیان، گفت:‌حال عمومی دانشجویان خوب است.