پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

تصویری زیبا از طبیعت سرسبز راه آهن بیشه شهرستان دورود استان لرستان را مشاهده می‌کنید.

حسین المسلم و حیدر فرمان به منظور دیدار با مقامات کشوری و مسئولان ورزش کشور بامداد فردا (سه شنبه 3 خرداد) وارد تهران می شوند.

عملیات موفقیت آمیز نجات جان 6 خدمه موتور لنج باری در 14مایلی شمال غربی جزیره کیش با موفق به پایان رسید و تمامی سرنشینان این شناور در سلامت کامل به جزیره منتقل شدند.

استاد دانشگاه و فعال محیط زیست با تصریح بر این نکته که خاور میانه قربانی سیاست های جاه طلبانه سدسازی کشورهایی چون ترکیه است، گفت: سیاست های توسعه ای دولت ها در راستای بهبود شرایط محیط زیست نیست، بنابراین افق روشنی در راستای مهار یا مرتفع کردن معضل ریزگردها نمی توان تصورکرد.

ایران با داشتن نرخ متوسط باروری 1.6 درصدی در آستانه افتادن در تله باروری است. اگر دولت سیزدهم برخلاف دولت قبلی فکری اساسی برای این مشکل نکند، بحران کاهش جمعیت به ابربحران تبدیل و رسیدن به نرخ مناسب باروری در ایران نزدیک به محال می‌شود.

طالب خالویی گفت: در یک ماه گذشته در شمال و شرق استان کرمان پدیده ریزگردها آغاز شده است؛ شهرستان های شرق استان از یک سو، خود کویری و بیابانی است و در مجاورت کویر لوت قرار دارند و از سوی دیگر تحت تأثیر بادهای 120 روزه سیستان قرار می گیرند.

آیت‌الله مدرسی گفت: تجربیاتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم تجربیات منحصر به فردی است که برای همه زمان‌ها و مکان‌ها و جوامع کارآیی دارد

یک کارگاه رنگرزی سنتی در روستای سفید آب شهرستان تفرش قرار دارد که فرش های دستباف تولیدی در این کارگاه به کشورهایی از قبیل آلمان، فرانسه، چین، ژاپن و چندین کشور دیگر صادر میشود.

ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت فرا رسیدن سوم خرداد؛ این مناسبت را فرصتی برای بازنمایی روح مقاومت و مجاهدت ملت ایران در تداوم انقلاب و عبور از مشکلات پیش رو دانست.

سوم خرداد و یوم‌الله آزادسازی خرمشهر نماد و سمبل مقاومت، ایستادگی و پایمردی ملت و رزمندگان ایران در برابر دشمن متجاوز و یادآور نصرت و ظفر الهی است.

رئیس جمهور پیش از سفر به عمان: بدون تردید دست استکبار جهانی در این ترور دیده می شود.

قره چاهی، رئیس بسیج طلاب استان یزد گفت: همایش بزرگ «تبلیغ در دفاع مقدس» با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار می شود.

پراید این شهید مدافع حرم و روزگاری کفش های پاره پاره آن طلبه شهید همدانی، آن هم در میان تیرهای پی در پی جنگ تبلیغاتی و رسانه ای دشمن علیه پاسداران و روحانیون چه چیز را به ما نشان می دهد؟ آیا امروز نباید فصل بیدار باش باشد، نه فصل خفتن؟!

صالح قاسمی گفت: بعد از سالیان متوالی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس تصویب شد، این قانون مشوق فرزندآوری نبوده بلکه تسهیل کننده فرزندآوری است.

سید حمیدرضا مژگانی گفت: هیچ درمانی برای بیماری آبله میمونی وجود ندارد اما واکسیناسیون نسبت به بیماری آبله می‌تواند جلوی ابتلا به آن را بگیرد.

چهارمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان به منظور حضور در رقابت های آسیایی و جهانی روزهای 6 تا 15 خردادماه در شهر زاهدان برگزار می شود.