پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

زهرا عبقری‌زاده گفت: دشمن نقش «مادر» به‌عنوان هسته مرکزی کانون خانواده را مورد هجمه قرار داده و در این بین نقش نهادهای فرهنگی و دولتی بیش از سایرین است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: این نیرو در حوزه‌های مختلف، باید رزمایش‌های مشترک برگزار کرده و در حوزه دریای خزر نیز با کشور‌های همسایه این دریا روابط دیپلماسی دریایی را گسترش دهد.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت گفت: تمام کالا‌های حوزه لوازم خانگی که شامل طرح مبارزه با قاچاق کالا می‌شوند، شناسه کالا و کد رهگیری را دریافت کردند.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین دربیانیه ای با اشاره به ترور شهید «صیاد خدایی»، آورده است: صهیونیست‌ها بهای سنگینی برای این جنایت و تجاوز آشکار خود خواهند داد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اصلاح توزیع یارانه‌ها در حوزه ارز ترجیحی، بهره‌وری در بخش کشاورزی افزایش می‌یابد و ضایعات حوزه کشاورزی با بهره‌وری به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

طرح موضوع اقتصاد دانش بنیان از سوی مقام معظم رهبری از چند سال پیش صورت گرفته است؛ اما متاسفانه طی این مدت بنگاه‌های اقتصادی حوزه معدن که عموماً وابسته به دولت هستند، گهگاهی به صورت شعار گونه از به کارگیری محصولات دانش بنیان سخن گفته‌اند؛ ولی برنامه و عزم جدی در این زمینه از این مجموعه‌ها مشاهده نشده است.

تمرین سرود "سلام فرمانده" همزمان با هفته جمعیت از 26 اردیبهشت تا 19 خرداد طی روزهای فرد توسط ستاد مردمی سرود سلام فرمانده در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد.

قهرمان کشتی آزاد آسیا گفت: نسبت به مسابقات نروژ باتجربه تر شده‌ام و تمام تلاشم را می کنم که در مسابقات جهانی صربستان مدال بگیرم.

این روزها گروهی با ادعای جایگزینی فولاد روس‌ها به جای ایران به دنبال صادرات حداکثری این محصول بدون توجه به تنظیم بازار مصرف داخل هستند، در حالی که مدیران وزارت صمت، خبر از آرامش بازار فولاد صادراتی ایران و عدم تغییر سیاست در این حوزه را داده‌اند.

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون قایقرانی 29 خرداد برگزار می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه امسال یک تله فیلم برای یکی از شهدای استان زنجان ساخته خواهد شد، گفت: این طرفین در خصوص شهید قربانی یا شهید نادری از شهدای استان زنجان تولید خواهد شد.

سخنگوی شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: تمامی پروازهای امروز تهران - نجف و بالعکس به علت کاهش دید و افزایش شاخص آلودگی هوا و توده های گردوخاک تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

دو ملی پوش پرس سینه ایران در اوزان 59 و 66 کیلوگرم به مدال های نقره و برنز جهان دست یافتند.

کمیته داوران اسامی داوران بازی‌های هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال را اعلام کرد.

علی‌اکبر خانی با اشاره به اینکه مجوز احداث ذوب آهن شاهرود پیش از تنظیم سند آمایش سرزمینی استان صادر شد، گفت: ذوب آهن شاهرود در سال 12 هزار متر مکعب آب مصرف می‌کند.

رئیس دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران گفت: جشنواره ایده های فناورانه عرصه را برای معرفی استعدادها فراهم کرده است.