پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

اعضای جدید هیأت مدیره مرکزی خانه تئاتر انتخاب و معرفی شدند.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین استانداری هرمزگان و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امضا و بر همین مبنا خط پروازی بندر به ابوموسی و مسیر بالعکس دایر شد.

کبری علیخانی با اشاره به پایین بودن نرخ باروری استان نسبت به میانگین کشوری گفت: متاسفانه نه تنها شاهد افزایش آمار سقط جنین هستیم بلکه زوجین علاقه‌مند به فرزند به یک یا دو بارداری اکتفا می‌کنند.

معبد هندوها از جمله آثار تاریخی بندرعباس به شمار می‌رود که مانند نگینی زیبا در مرکز شهر و کناره خلیج فارس قرار گرفته و از ارتباط کهنه ایرانیان به خصوص این خطه از جنوب کشور با هندی‌ها حکایت می‌کند.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) گفت: به دلیل شیوع کرونا، آمار اهدا و پیوند اعضا در کشور و استان اصفهان افت شدیدی داشته است، موارد آلوده به کرونا یا عفونی طبق پروتکل وزارت بهداشت باید کنار گذاشته شود و اعضای آن‌ها اهدا نمی‌شود. اکنون موارد مرگ مغزی در کل بیمارستان‌های استان شناسایی می‌شوند، بعد از رضایت خانواده برای اهدای عضو و انجام مراحل بعدی به بیمارستان...

آل ابراهیم با بیان اینکه آهن کافی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و ایجاد زمینه مناسب برای یادگیری در دوران تحصیل کودکان و نوجوانان ضروری است گفت: از همین‌رو کمبود آهن در همه مراحل زندگی باعث کاهش قدرت ادراکم و یادگیری می‌شود.

سید محمد پاکمهر با تأکید بر حرکت به سمت طرح‌های دانش‌بنیان، گفت: نجات کشور از وابستگی و حرکت به سمت استقلال، با تکیه‌بر دانش بومی، نیروهای متعهد، متدین و دلسوز بومی و توجه به جامعه نخبگان محقق می‌شود.

سید مهدی طبیب‌زاده گفت: اتاق بازرگانی کرمان به منظور جذب سرمایه و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی؛ طرح رویش را ایجاد کرده و منجر به سرمایه‌گذاری خارجی 5 میلیون دلاری در پروژه تولید کودهای شیمیایی شد.

ملک ثابت رئیس اتحادیه قصابان استان یزد گفت: گوشت گوسفند در یزد احتمالا به زودی و پس از فروکش کردن جو روانی ایجاد شده در جامعه با کاهش روبه رو خواهد بود.

سیده معصومه هاشمی رستکی با اشاره به جذب دو پزشک به صورت طرحی برای رفع مشکل کمبود پزشک اورژانس بیمارستان شیروان گفت: برای خدمات رسانی بهتر نیاز به جذب دو یا سه پزشک دیگر داریم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای عدم اجرا یا اجرای ناقص قانون شفافیت قوای سه‌گانه مجازات درجه 6 را در نظر گرفته و مسئولیت اجرای این قانون را به عهده بالاترین مقام دستگاه قرار دادند.

بازهم دستپاچگی رسانه سلطنتی در انتشار خبری بدون بررسی صحت و سقم آن کار دست بی بی سی داد تا آنجا که این رسانه مجری کرمانی را به جای داماد شهید سلیمانی به مخاطب معرفی کرد.

طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله و گوسفندی تفکیکی به دلیل تلاطم بازار توسط برخی سودجویان افزایش یافته، این درحالی است که مبنای قیمت این محصول برحسب شقه محاسبه می‌شود به طوری که امروز هر کیلو شقه گوساله 135 هزار تومان و شقه گوسفندی بین 130 تا 150 هزارتومان قیمت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس کمیسیون کشاورزی می‌خواهم موضوع خرید و واردات گوشت را بررسی کرده و نتیجه آن را اعلام کند.

علیزاده از بهره مندی بیش از 28 هزار هرمزگانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد.

مدیر شبکه بهداشت جاسک گفت: چند سگ ولگرد با حمله به دختر بچه 6 ساله جاسکی وی را راهی بیماستان کرد.