شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

اداره‌کل هنرهای نمایشی همزمان با آغاز محرم و روزهای سوگواری امام حسین‌(ع) و اصحاب باوفایشان، برنامه تعطیلی تئاتر را مشخص کرد.

جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما با اشاره به نزدیکی ماه محرم از راه‌اندازی «حسینیه تلویزیونی ایران» در شبکه‌های مختلف سیما خبر داد.

با نزدیک شدن به ایام عزاداری محرم و صفر، سریال‌های «زمین گرم»، «نجلا»، «بوم و بانو»، «سرزده» از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

نمایش «رویای یک نویسنده» به کارگردانی میثم ترکمند از امروزاجرایش را در تماشاخانه دیوار چهارم آغاز می کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تفاهم‌نامه‌ای را با هدف گسترش و توسعه نوآوری و فناوری در هنرهای نمایشی و رونق اقتصادی در این حوزه امضا کردند.

شبکه دو سیما از شنبه 25 مرداد سریال «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام، تهیه‌کنندگی زنده یاد مجید اوجی و با هنرمندی زنده یاد ماه چهره خلیلی را روانه آنتن می کند.

مجموعه تلویزیونی «باخانمان» با پایان مراحل پیش تولید و انتخاب عوامل پشت دوربین و بازیگران، هفته جاری کلید می خورد.

رادیو پیام این هفته در «پرنیان صدا» میزبان مریم نشیبا (نشیبی) آموزگار و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صداوسیما اعضای 3 شورای تخصصی حقوقی با عناوین «مالکیت فکری و فضای مجازی»، «ماهواره و بین الملل» و «شورای راهبردی حقوقی» در رسانه ملی را مشخص کرد.

دبیر کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام گفت: امسال در روز مقاومت اسلامی و بمنظور بزرگداشت دو فرمانده شهید جبهه مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، نماهنگ دو زبانه "دو همراه" (النبلاء) بصورت گسترده در رسانه های عمومی منتشر خواهد شد.

آیین رونمایی از کتاب «بانوی قرن» محصول انتشارات روایت فتح هم‌زمان با صدمین سال ولادت مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل‌زاده در مشهد مقدس برگزار شد.

پیکر ماه‌چهره خلیلی بازیگر تازه درگذشته سینما و تلویزیون کشورمان سه شنبه، 21 مردادماه ساعت 11 به وقت لندن به خاک سپرده می‌شود.

شهره سلطانی و شیوا ابراهیمی با پیوستن به مجموعه «خانه امن» به کارگردانی احمد ممعظمی، تجربه‌ای متفاوت را پشت سر می‌گذارند.

تازه‌ترین آلبوم فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده کشورمان با عنوان «وقتی برگشتم» مشتمل برچند موسیقی فیلم از این هنرمند در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

«قصه کربلا» به قلم مهدی قزلی، برش‌هایی از زندگانی امام حسین (ع) از آغاز تا پرواز است و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آمادگی فرهنگسرا‌ها برای عزاداری محرم خبر داد و گفت: برای محرم امسال، فضا‌های منطبق با پروتکل‌های بهداشتی برای هیأت‌های تهران با مساحتی بالغ بر 50هزار مترمربع مهیا شده است.