پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی اعلام کرد سینماها از روز جمعه تعطیل می شوند.

عضای شورای سیاست گذاری چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» منصوب شدند.

فیلم کوتاه منقطع موازی به نویسندگی و کارگردانی رضا محبی نوری به جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌رسد.

تجاوز رژیم صهیونیستی به زمین های زراعی در نوار غزه و تحمیل صدمات فراوان به کشاورزان از طریق استفاده عمدی از علف کش و باز کردن دریچه سد بر روی زمین های کشاورزی عنوان موضوع مورد بررسی در برنامه این هفته «پرونده های فلسطین» (palestie files) در شبکه پرس تی وی است.

ماه محرم، سال هاست که جزء ایام مناسبتی تلویزیون همانند ماه رمضان و نوروز، فرصتی برای پخش سریال های جدید شده است. تلویزیون سریال های خاطره انگیزی در این ماه تا به حال پخش کرده که تکرار و بازپخش دوباره آن ها در سال های بعد نیز خاطرات خوش آن روزها را برای ما تکرار کرده است.

تنها دو روز مانده به شروع محرم و پس از اعلام معاون وزیر بهداشت مبنی بر تعطیلی هر گونه مراسم عزاداری در مکان سربسته حتی دارای سقف 6 متر، تعداد زیادی از چهره های مطرح و هیات مذهبی به این تغییر ناگهانی پروتکل اعتراض کرده اند.

چهارمین هفته نمایش اینترنتی گزیده فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران با عنوان «چهار ایده، چهار فیلم» با نمایش فیلم های «فراموشی»، «خواهر»، «تو هنوز اینجایی»، «قبل از تاریکی» از 30 مرداد آغاز می‌شود.

شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران در بیانیه ای اعلام کرد که انتخابات خانه سینما باید تجدید شود.

نمایش «جوادیه (بیست متری)» به کارگردانی رضا بهرامی در تالار قشقایی تئاتر شهر روزهای پایانی اجرای خود طی دو نوبت به صحنه خواهد رفت.

شبکه پنج سیما در ماه محرم با پخش سریال «پریدخت»، میهمان خانه‌های عزاداران حسینی (ع) می‌شود. همچنین در این ایام سریال «یلدا» به کارگردانی حسن میرباقری از یکشنبه شب، دوم شهریورماه از شبکه افق پخش خواهد شد.

هادی آرزم، یکی از آهنگسازان و نوازندگان شناخته شده موسیقی کشورمان از تولید چند قطعه مرتبط با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا بر اساس دوازده بند محتشم کاشانی با همراهی چند خواننده مطرح خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران با بیان اینکه جوامع برای داشتن سر زندگی و پویایی باید توانمندی مواجه با تغییرات را داشته باشند، گفت: در شرایط ویروس کرونا ایران سراسر مدرسه شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به ضبط 10 مجلس تعزیه برای پخش از تلویزیون اعلام کرد: برنامه‌های نمایشی متعددی برای محرم تا اربعین حسینی امسال در سراسر کشور تدارک دیده می‌شود.

کتاب «پر از مهر خوبان» در دو بخش مدایح المعصومین و مصایب المعصومین، نوشته محمد سامانی توسط سوره مهر منتشر شده است.

حوزه هنری کودک و نوجوان، در نظر دارد به منظور شناسایی، جذب و پرورش کودکان و نوجوانان مستعد سراسر کشور، پویش ادبی «کاروان آفتاب» ویژه کودکان و نوجوانان 10 تا 18 ساله را برگزار کند.

برنامه تعزیت خورشید، اجرای تعزیه ویژه ماه محرم در سطح فرهنگسراهای شهر تهران اعلام شد.