شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

گروه موسیقی «نقش» در چارچوب چهارمین شب از اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی قطعاتی از آثار خود را در تالار رودکی روی صحنه برد.

فرهاد اصلانی بازیگر سینما و تلویزیون درباره همکاری‌های سینمایی خود با زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور یادداشتی را منتشر کرد.

برنامه رادیویی «نقد و نمایش» این هفته به رمان «به جای دیگری» نوشته مصطفی خرامان با تنظیم رادیویی و کارگردانی جواد پیشگر پرداخته است.

تصویربرداری سکانس‌های دفاع مقدسی سریال «ایل‌دا» به کارگردانی راما قویدل ظرف 40 روز آینده به اتمام می‌رسد.

دکور 14 هزار متری «دست فرمون» که بزرگترین دکور مسابقه میدانی تلویزیون است، آماده شد.

اسامی نامزدهای دریافت جوایز بخش تلویزیون بیستمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ منتشر شد.

آلبوم «تا تو با منی» به آهنگسازی ناصرایزدی، همراهی ارکستر ملی «مهر» و خوانندگی داود فتحی با اجرای آثار شاعران مطرح معاصر کشورمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

نمایش «اسموکینگ روم» در مرداد ماه سال جاری در تماشاخانه‌ایرانشهر به صحنه خواهد رفت.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از آغاز ضبط تعزیه های ماه محرم برای پخش در تلویزیون خبر داد و گفت: این مجالس تعزیه از شب گذشته در حوزه کلید خورده و به زودی نیز برای 10 شب محرم آماده خواهد شد.

کیمیاگر، نوشته رضا مصطفوی، که نخستین چاپ آن در اردیبهشت 98 راهی بازار شده بود، در دومین ماه تابستان 99 به چاپ بیستم رسید.

گروه موسیقی «تیام» به سرپرستی هادی منتظری و خوانندگی حسین علیشاپور شامگاه شنبه هجدهم مرداد ماه تازه ترین کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی ایران را در تالار رودکی تهران برگزار کرد.

الهام طهوری بازیگر تلویزیون به سریال «شرم» به کارگردانی احمد کاوری پیوست.

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در اولین نشست رسانه‌ای خود در سال 99 درباره انتقال وظیفه نظارت بر فضای مجازی به سازمان صداوسیما تأکید کرد در این زمینه منتظر تصمیم مراجع بالادستی هستند.

مستند «دیافراگم» به کارگردانی جواد وطنی که فیلمبرداری آن به تازگی پایان یافته است به تاریخچه ضبط موسیقی در ایران از دوره قاجاریه تا پهلوی می‌پردازد.

تندیس های نخستین «مهرواره سرود آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی این رویداد هنری به نمایندگان گروه های سرود منتخب اهدا شد.

پوستر انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در استودیو هنرپویا رونمایی شد.