شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

120 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات کمک معیشتی طی یک ماه آینده به 75 هزار هنرمند پرداخت خواهد شد.

انسیه شاه‌حسینی مدیر بخش «فیلمسازان بسیجی» شانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» بیان کرد که نیاز داریم به تعریفی تازه از مقاومت برسیم.

برای نخستین بار، راه‌اندازی فراخوان بخش مردمی رادیو اربعین با عنوان پویش «هر خانه یک حسینیه» در دستور کار قرار گرفت.

رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» به مدت 10 شب در پهنه فرهنگی رودکی برگزار خواهد شد.

بعد از صدور مجوز برنامه شهاب حسینی با نام «همرفیق» از طرف سازمان سینمایی، «ساترا» با ارسال اطلاعیه‌ای به رسانه‌ها تأکید کرد که صدور هرگونه مجوز برای پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر صرفا در صلاحیت این سازمان است.

سرپرست هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه های این سازمان را برای ایام ماه محرم اعلام کرد.

دیزنی سریال انیمیشن «خانه جغد» را تولید کرده که برای اولین بار شخصیت محوری اش را یک «دوجنسه» ایفا می کند.

دادگاه محمد امامی یکی از متهمانی که نامش بارها و بارها در پرونده های مربوط به بانک سرمایه و هادی رضوی مطرح شده بود، برگزار شد.

مدیرعامل بیمارستان جم آخرین وضعیت محمدرضا شجریان را اعلام کرد.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر گفت: بیش از 160 نمایشنامه به مسابقه نمایشنامه نویسی تئاتر مردمی رسید که از این تعداد بخشی برای تهران، بخشی استان ها و چند اثر نیز از خارج از کشور بود.

65 درصد از تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «نجلا» انجام شده و گروه بعد از عاشورای حسینی عازم خرمشهر و آبادان خواهند شد. سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در 15 قسمت برای پخش در ایام اربعین حسینی از شبکه سه سیما آماده می شود.

مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» از امشب، ساعت 23 از شبکه آی فیلم پخش خواهد شد. سریال خاطره انگیز «شب دهم» نیز به عنوان دیگر سریال محرمی این شبکه از شنبه اول شهریور ماه به آنتن می رود.

کارگروه بین المللی برای اعزام هنرمندان و گروه های هنری، بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل می شود.

انتخابات پرحاشیه خانه سینما هنوز به تایید وزارت ارشاد نرسیده است و در این میان از چهره هایی برای مدیر عاملی این خانه نام برده می شود، که در این سال ها حواشی زیادی دامن گیر آن ها بوده است.

مراسم جشن عکاسان سینما برگزار نخواهد شد و اعلام عکاس برگزیده و اهدای تندیس مسابقه عکس از طریق سایت‌های خبری، نشریات و شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد.

نامزدهای بخش سینمای بیستمین جشن حافظ اعلام شدند.