شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

نشست خبری "شاهرگ" در صداوسیما برگزار شد، "زعفران" برای روز خبرنگار و عید غدیر ویژه برنامه دارد، در شبکه آموزش و معاونت حقوقی صداوسیما افراد جدیدی حکم گرفتند، امیرحسین مدرس با روایتی طنز از تاریخ تهران قدیم به صحنه اجرا برگشت.

مجری و کارگردان "دورهمی" و بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون دچار عارضه قلبی و روانه بیمارستان شد.

استوری کنایه‌آمیز هادی حجازی فر بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان تئاتر به افرادی که برای ابراز همدردی با لبنان فحاشی کرده بودند.

فیلم سینمایی «سوء‌تفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی از امروز چهارشنبه 15 مرداد ماه به شبکه نمایش خانگی آمد.

در برنامه «قند پارسی» رادیو صبا، تاریخچه تهران و بناهای قدیمی آن به صورت طنز روایت می‌شود.

جشن بزرگ عید سعید غدیر خم در شبکه‌های سیما با پخش ویژه برنامه‌های متنوعی همراه است.

مدیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «غزه» و سردبیر روزنامه «فلسطین» از حمایت نهادهای سینمایی فلسطینی از جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» خبر داد.

اولین پویانمایی کوتاه واقعیت مجازی کودک و نوجوان از سوی امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد.

صادق‌زاده، دبیر بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت که این دوره از جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری برگزاری می‌شود و داوری آثار آنلاین خواهد بود.

برگزیدگان چهارمین جشنواره سراسری پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) در بخش صحنه‌ای و رادیویی و در سنین کودک، نوجوان و بزرگسال معرفی شد.

نامزد اصلی نقش «نیما بحری»، احسان علیخانی بود. این نقش به او پیشنهاد و درباره ایفای این نقش با او صحبت‌هایی شده بود، اما به دلیل اغاز پیش‌تولید «عصر جدید»، احسان علیخانی نتوانست در «اقازاده» بازی کند و امیر اقایی جایگزین او شد.

احمد صدری در حکمی از سوی سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شد.

اختتامیه «هفته هنر انقلاب» با حضور همه ایرانیان در قالب نظرسنجی و از شبکه 3 سیما پخش می شود.

تاکنون 372 اثر از کشورهای آمریکا، برزیل، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، هند، ترکیه، عراق، اندونزی، مصر و نیجریه به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ارسال شده است.

فیلم آثار شاخص تئاتر کودک و نوجوان که سال‌های گذشته در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه رفته است در قالب طرحی با عنوان «نمایش‌نما» در فضای مجازی نمایش داده می‌شود.

فیلم سینمایی «بی‌وزنی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرد قادری در شبکه نمایش خانگی و فیلیمو منتشر شد.