شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

مجموعه «نجواهای در گلو مانده» روایت 10 زن عاشورایی است که در حادثه جانسوز کربلا، کمتر به آنان پرداخته‌اند. این مجموعه ده قسمتی در ایام محرم از یکی از شبکه های صدا و سیما پخش خواهد شد.

فصل دوم مسابقه «دست فرمون» با اجرای کامران تفتی به زودی روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت. بر خلاف فصل نخست «دست فرمون» که محدود به مسابقه اتومبیل‌رانی بود در این فصل مخاطبان شاهد مسابقات اتومبیل‌رانی، موتورسواری، آرسی نیز خواهند بود.

بنا به اعلام سازمان دهندگان جوایز تونی مراسم اهدای جوایز امسال در فصل پاییز به صورت آنلاین برگزار می شود.

سریال محرمی شبکه یک با نام «سرزده» به کارگردانی بهادر اسدی از 4 شهریورماه روی آنتن شبکه یک می‌رود.

در حالی که پیش تولید فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی از مدتی قبل آغاز شده، شنیده ها از حضور متفاوت بازیگران، در این فیلم خبر می دهد.

عوامل «دادستان» در سکوت کامل خبری در حال تصویربرداری در مجلس شورای اسلامی هستند؛ شنیده ها حکایت از آن دارد که بخشی از این سریال روایت گر «حمله تروریستی داعش به مجلس» در سال 96 است که ده نمکی و عوامل این سریال در این چند روز در حال ضبط این بخش از سریال هستند.

سبک متفاوت مداحی محمود کریمی در شب اول محرم بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

کارشناس رسانه معتقد است اگر امام خمینی (ره) فرمودند که صداوسیما دانشگاه است به این معنی است که افراد بااطلاع توسعه‌یافته و تعالی یافته‌ای از آن خارج می‌شوند نه مثل این دانشگاه‌های عادی ما که اندکی اطلاعات و یک مدرک به دانشجویان می‌دهند.

در پی سرودن ابیاتی از افشین علا که به تحولات اخیر منطقه و توافقنامه ذلت‌بار امارات با رژیم صیهونیستی پرداخته است؛ مقام معظم رهبری از این سروده تقدیر کردند.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری بر سخنرانی ها و اقدامات موثر آیت اله تسخیری را در مسیر آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

پس از وقفه 180 روزه تماشاخانه ایرانشهر با نمایش «اسموکینگ روم» به نویسندگی مهدی زندیه و کارگردانی سعید زارعی بازگشایی شد.

مقررات و فراخوان سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که پاییز امسال به صورت آنلاین برگزار می‌شود، منتشر شد.

با وجود تعداد زیاد شبکه های برون مرزی صدا و سیمای ایران در خارج از مرزها، این شبکه ها همیشه با مشکلات فراوانی از جمله عدم حمایت دولت، کمبود بودجه، قطع ماهواره و دست و پنجه نرم کردن با غول های بزرگ رسانه ای مشغول بوده اند.

شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برای سه فیلم مجوز نمایش صادر کرد.

شبکه اینترنتی شمس همزمان با اولین روز ماه محرم و در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی علیه السلام افتتاح می شود.

سیدجواد هاشمی با ابراز نارضایتی از تجربه اکران آنلاین فیلم‌هایش، به دلیل خسارت ناشی از دانلودهای غیرقانونی، از مبلغ پرداختی از سوی تلویزیون بابت خرید حق پخش «پیشونی سفید3» نیز انتقاد کرد.