سه‌شنبه 10 مهر 1403

دانشگاه سمنان در فهرست برترین مراکز دانشگاهی آسیا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشگاه سمنان در فهرست برترین مراکز دانشگاهی آسیا

سمنان - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: نام این دانشگاه برای نخستین بار در رتبه‌بندی آسیایی موسسه تایمز در سال 2020 قرارگرفت.

سیف الله سعدالدین روز یکشنبه به رسانه‌ها افزود: دانشگاه سمنان در این رتبه‌بندی در رتبه 301 تا 350 قرارگرفت. وی درباره اهمیت این رتبه بندی از نظر سطح علمی، بیان کرد: رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که سال 2013 میلادی برای نخستین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد.

وی افزود: 40 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال 2020 حضور دارند که پنج دانشگاه کشور در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرارگرفته‌اند. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی آسیایی سال 2019 این موسسه 29 دانشگاه بود که این رقم در سال 2020 به 40 دانشگاه افزایش یافته است. سعدالدین اظهار داشت: در رتبه‌بندی سال 2020 این موسسه 11 دانشگاه شامل یاسوج، بین‌المللی امام خمینی، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی اصفهان، کردستان، شهید چمران اهواز، بوعلی سینا، سمنان، شهرکرد، شاهد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور دارند که در رتبه‌بندی سال پیش حضور نداشتند. وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور در سال 2020 توانسته‌اند با تلاش مضاعف به جایگاه چشمگیرتری دست یابند خاطر نشان کرد: روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از 13 شاخص در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی استفاده شده است. رتبه بندی آسیایی تایمز در سال 2020، تعداد 489 دانشگاه را از 30 کشور در بردارد که از این میان پنج دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرار دارند.

دانشگاه سمنان سال 1353 با نام موسسه عالی تکنولوژی سمنان آغاز به کار کرد و اکنون به عنوان دانشگاه مادر و منتخب استان، با داشتن 800 هکتار فضا با زیربنای 191 هزار مترمربع و توسعه امکانات آموزشی و پژوهشی، به یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور مبدل شده، این دانشگاه در فهرست یک درصد برتر دانشگاه های تاثیر گذارجهان از نظر تعداد استنادات قراردارد.

*س_برچسب‌ها_س*