پنج‌شنبه 3 آبان 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس سابق بانک مرکزی در واکنش به سخنان رییس جمهور بیان کرد: راه حل شما اصلاح شیوه های حکمرانی است، اعمال خشونت بربحران می افزاید. واقعیت با روایت ها تغییر نمی کند.

خبرگزاری تسنیم

واحد تهران شمال با صدور اطلاعیه ای با اشاره به وقایع امروز این دانشگاه از حمله برخی هنجارشکنان به وسیله گاز اشک آور به مراسم دارای مجوز دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری دانا

آنفلوانزای نیویورکی ششمین استراتژی از مجموعه راهبردهایی است که مراکز مطالعات استراتژیک نظام سلطه علیه انقلاب مردم ایران مورد استفاده قرار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر آزاد شدن دانشجویان این دانشگاه را تایید کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: بسیج دانشجویی چند دانشگاه کشور در نامه ای به رییس جمهور به طرح این سوال که زیر سوال بردن مدت‌دار اخلاق اصیل دانشگاهی تا چه زمانی تحمل خواهد شد؟ پرداختند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران نوشت: مگر نه این است که طبق قانون، ورود افراد مسلح به مراکز دانشجویی ممنوع است؟ چرا این ممنوعیت قانونی به طور مستمر نادیده گرفته و حریم دانشگاه توسط افراد لباس شخصی ناامن می‌شود؟ وانگهی این افراد لباس شخصی کیستند که به هیچ قانون و محدودیتی پایبند نیستند؟

خبرگزاری تسنیم

بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران در نامه ای به رئیس جمهور تاکید کردند: برای ممانعت از استمرار آشوب دانشگاهی، «برنامه اقدام متقابل» ارائه کنید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه تبریز، گفت: این دانشگاه بر اساس نتایج رتبه‌بندی موضوعی نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز 2023 توانست در حوزه علوم اجتماعی رتبه اول دانشگاه‌های ایران و رتبه 301 تا 400 دانشگاه‌های دنیا را به خود اختصاص دهد.

خبرگزاری مهر

دانشگاه صنعتی شریف از آزادی دو دانشجوی بازداشتی خود خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خبرها وتصاویر منتشره نشان می دهد دیروز و دیشب، برخی از دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی مورد حمله افراد موسوم به لباس شخصی واقع شده اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آقای رئیسی، مگر بعد از ماجرای حمله به دانشگاه شریف خود شما نگفتید "هیچ شخصی مجاز به شکستن حرمت این فضای مقدس نیست" و مگر خودتان نگفتید "سازوکارهای داخل دانشگاه برای تأمین نظم و امنیت دانشگاه کفایت لازم را دارد و همگان باید به رعایت حریم دانشگاه پایبند باشند."؟ پس چه شد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین

محمد نژاد ورودی 97 مهندسی هوافضا و علیرضا آزاد دانشجوی ورودی 96 علوم کامپیوتر دانشگاه شریف به قید وثیقه آزاد شدند.

وب‌گاه عصر ایران

بعد از ماجرای دانشگاه شریف، عقلای دستگاه های امنیتی و قضایی کوشیدند با آزادی دانشجویان، فضا را به سمت آرامش تدریجی هدایت کنند و همین دیروز نیز خبر آمد که آخرین بازداشتی های شریف نیز هر چند به قید وثیقه، آزاد شده اند. این رویکرد مثبت، اما گویا از سوی برخی جریان ها تحمل نمی شود و درست در شرایطی که کشور نیاز به آرامش بیشتر دارد، بر خلاف نص صریح قانون، به دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

منصور ارضی گفت: متاسفانه برخی از میان ما به گونه‌ای موضع می‌گیرند که انگار ما خسته شده‌ایم. برگزاری هیأت و روضه را در شهرها و محلات قطع نکنید و حین روضه خواندن‌تان به مستمع یک اشاره کنید و بترسید از روزی که کار به جایی برسد که این روضه خواندن را از ما بگیرند.

وب‌گاه فرارو

بررسی‌ها حکایت از این داشت که متوفی مدال‌آور المپیاد شیمی و بورسیه دانشگاه بوستون آمریکا بوده است. دوست او به نام سهراب در بازجویی‌های اولیه گفت: من از دوران دبیرستان علاقه زیادی به شیمی داشتم. همیشه به آزمایشگاه می‌رفتم و محلول‌های شیمیایی را باهم ترکیب می‌کردم. با ترکیب مواد به یک محلول شیمیایی رسیدم که اعتیادآور بود. آخرین‌بار هم آن را با آبمیوه مخلوط کردم و در یخچال خانه گذاشتم،...