جمعه 7 اردیبهشت 1403

دشمنان به دنبال بی هویت کردن جامعه هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دشمنان به دنبال بی هویت کردن جامعه هستند

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله شید مفتح توسط منافقان و به دستور استکبار جهانی گفت: امروز دشمنان به دنبال بی هویت کردن جامعه و کشور هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در نخستین خطبه ندای جمعه کرج پس از 40 خطبه مکتوب در شرایط کرونایی افزود: 27 آذرماه سالروز شهادت عالم ربانی و مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله دکتر محمد مفتح «رض» که از قافله‌سالاران اندیشه ناب حضرت امام (ره) درباره وحدت حوزه و دانشگاه بود و برای تحقق آن تلاش بسیار و زحمات فراوانی را متحمل شد.

وی اضافه کرد: به همین مناسبت این روز را به‌پاس خدمات ایشان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند که البته این راهبرد از اول پیروزی انقلاب تا امروز یعنی گام اول انقلاب مورد تاکید حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بوده و بر اهمیت آن برای پیشرفت آینده کشور هر 2 بزرگوار تأکید داشته و مکرر بیان‌شده است که این وحدت تاکتیکی نیست بلکه وحدتی راهبردی با نتایج فراوان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

حسینی همدانی گفت: وحدتی که می‌تواند در حرکت چهل سال آینده یعنی گام دوم انقلاب تولید علم بومی و علوم انسانی را تقویت و به جنبش نرم‌افزاری کشور در مسیر الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحرکی مضاعف داده و با ایجاد انسجام و وحدت بین نخبگان جامعه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را هموارتر کند.

وی با بیان اینکه این وحدت یکی از ضروریات امروز کشور برای رسیدن به استقلال خاطر نشان کرد: امروز که در تهاجم فرهنگی اقتصادی دشمنان قرار داریم به طور قطع باید توجه به این ضرورت داشته باشیم چرا که امروز با رسانه‌های مختلفی که دشمتان در اختیاردارند زندگی غربی و آمریکائی را ترویج و به نرمی قلب‌ها و مغزها را در جنگ نرم به اسارت گرفته و شخص را بی‌هویت می‌کنند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بی‌هویت کردن جامعه و کشور هستند گفت: در این جنگ دشمن به فکر کشتن نیست او به فکر اسیر گرفتن و سرباز درست کردن برای خود است.

حسینی همدانی افزود: دشمن در واقع با هویت دینی انقلابی باغیرت و حمیت جوان ایرانی با استقلال ما کار دارد که در همین راستا وحدت حوزه و دانشگاه راهبردی جدی برای مقابله بانفوذ دشمن است، دشمنان نیز که از تاثیر وحدت این 2 به خوبی خبر دارند نیز تلاش می‌کنند در هر 2 مرکز نفوذ و با انحراف مسیر درست، دانشمندان وابسته و تحت سلطه تربیت کنند.

وی ادامه داد: دشمنان آنچه از زمان‌های دور دنبال می‌کردند این بود که این 2 قشر در کنار هم قرار نگیرند، شاید بتوان گفت که ریشه این اختلاف را از دوران قاجار کلید زدند و بعد مدرسه دارالفنون و دانشگاه تهران تأسیس شد که متولیان امر جوری برنامه ریخته بودند که بین حوزه و دانشگاه هیچ رابطه‌ای نباشد بلکه بدبینی و مخالفت هم باشد و حتی جوری تبلیغ می‌کردند که دانشگاه ضد دین و ضد روحانیت است.

حسینی همدانی گفت: در دانشگاه هم به نحو دیگری دانشجوها را سرگرم که با روحانیت ارتباط نداشته باشند، گارد بسته‌ای را برای آنان درست کرده بودند، تا اینکه انقلاب اسلامی این روش را از بین برد و پیروزی انقلاب و سرنگونی طاغوت با وحدت و هم‌افزایی و هماهنگی این 2قشر محقق و شهادت انسان‌های پاک حوزوی و دانشگاهی گواه مطلب است.

وی با اشاره به سخنان امام (ره) در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حضرت امام (ره) جدائی حوزه و دانشگاه را توطئه استکبار می‌دانسته و دربیانی فرمودند حالا که می بینید یک تحولی پیداشده و دانشگاهی متمایل شده است به روحانی، و روحانی متمایل شده به دانشگاهی و باهم هستند و میخواهند باهم کشور خودشان را به‌پیش ببرند، حالا شیاطین بیشتر در فکر هستند که روحانی را ازیک‌طرف بکوبند و دانشگاهی را ازیک‌طرف و فساد کنند بین این 2، چشمهایتان را باید خیلی بازکنید یک وقت می بینید از داخل خود دانشگاه و از داخل خود فیضیه شمارا به فساد میکشانند، شمارا به تفرقه میکشانند.

حسینی همدانی با بیان اینکه وحدت به معنای هضم یکی در دیگری نبوده و بلکه به معنای هم‌افزائی است گفت: هر 1 مجموعه باید توان و استعداد خودش را در خدمت نظام اسلامی قرار دهند تا ملت ایران بتوانند با این دو بال به قله‌های بلند پیشرفت برسند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانی فرمودند: «عمق قضیه وحدت حوزه و دانشگاه، بالاتر از این است، مسئله، مسئله دیگری است، مسئله این است که 2 جریان علمی و تحصیلی در کشور ما وجود دارد، یکی از آن 2به علومی مرتبط است که به جنبه های ارزشی جامعه می پردازند.

امام جمعه کرج افزود: این جریان، حوزه است که به دین، به اخلاق، به معارف و به فلسفی الهی می پردازد، اگرچه کار حوزه ها، علمی است و در حوزهها دقت های علمی، بسیار بالا و بسیار عمیق است، اما این کار علمی در خدمت جنبه های ارزشی جامعه و در خدمت دین و اخلاق است، کار علمی جریان دیگر «دانشگاه» در خدمت نیازهای جامعه است.

حسینی همدانی عنوان کرد: امروز با توجه به شرائط اقتصادی و فرهنگی و تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان برعلیه اسلام و انقلاب لازم است که این 2 قشر فرهیخته جامعه با تعهد و همت بیشتری فعالیت کنند، دانشجویان علم را در مسیر تولید و پیشرفت بکار بگیرند و طلاب با جهاد فرهنگی در مقابل تهاجمات سهمگین دشمنان ناجوانمرد ما بایستند.

وی گفت: نکته دیگر اینکه جالب است روز 27 آذر را روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری هم نامیده‌اند، درست همان روزی که شهید مفتح را با افراطی‌گری و خشونت که یکی از فرزندان این سرزمین و تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت و تحصیل‌کردگان دانشگاه بود، با ناجوانمردی تمام به شهادت رساندند به دستور اربابان مستکبرشان این منافقین کوردل از خدا بی‌خبر. خوی استکباری این است که با علم و تفکر و دانش مقابله کند.

حسینی همدانی گفت: در روزهای اخیر نیز دیدید که شهید عزیز ما را شهید فخری زاده را دشمنان انقلاب و اسلام و علم چگونه به شهادت رساندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره و افزود: امروز بایستی حرکات رییس جمهوری جدید آمریکا را به خوبی رصد تا تثبیت، تصویب و قطعی شود کسی که هنوز در مسند ننشسته شروع کرده بر شرط و شروط گذاشتن درباره مسائل منطقه‌ای و موشکی ما.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه در داخل هم آقایان هم انگار گوشی برای شنیدن ندارند و حرف خود را تکرار می‌کنند افزود: در این دوره بازی دور جدیدی به وجود آمده و تمام تلاش را می‌کنند تا ایران به صورت کامل از کار بیفتد و نه برای خودش و نه در منطقه قدرتی نداشته باشد و این را خودشان هم می‌گویند پس دنبال تکرار خسارت دیگری نباشید.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید قوی باشیم و این قوت با یک‌صدایی و هم‌صدایی محقق می‌شود نه با اعمال سلیقه و نه با گفتن حرف‌هایی که گرا به دشمن می‌دهد و دشمن را بر ما جری می‌کند و نقطه‌های نفوذ دشمن را آشکار می‌کند.

حسینی همدانی گفت: سیاست خارجی که ارتباط مستقیم با استقلال و عزت کشور دارد تنها صدا صدای رهبری است که باید گوش‌داده شود، ایشان مکرر فرموده‌اند حرف از مذاکره و تسلیم دیگر تمام‌شده و با تبعیت از منویات رهبری و با قاطعیت دنبال عزت اسلام و ایران باشید و منافع ملی را به خاطر امیال نفسانی چوب حراج نزنید، بدانید که اگر در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب حرکت کنید از پشتیبانی مردم بهره‌مندید و خون شهدا به یاری شما خواهد آمد و غالب و پیروز در همه عرصه‌ها خواهید بود.

بودجه پارک علم و فن‌آوری در شان استان نیست

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به 25 آذر روز پژوهش اشاره و اظهار داشت: وقتی در معارف اسلامی دقت می‌کنیم این مهم وجود دارد که نباید با تقلید، مصرف‌کننده غرب و شرق باشیم، بلکه باید خودمان پژوهش و تحقیق کنیم و در این امور مستقل پیش برویم، و تا امروز که در هر زمینه‌ای استقلال داشتیم و خودمان روی پای خودمان بودیم و عمل کردیم به دستاوردهای بزرگی رسیدیم.

حسینی همدانی افزود: رهبر معظم انقلاب به طور دائم از قدرتمندی در همه عرصه‌ها چه سیاسی، چه اقتصادی، چه فرهنگی و چه نظامی سخن می‌گویند، زیربنای این قدرتمندی، قدرت و توان علمی بوده که پایه آن تحقیق و پژوهش است و باید کوتاهی هائی که تا امروز بوده جبران شود.

وی ادامه داد: مطالبه جدی این است که مسوولان دانشگاه‌ها باید پژوهش‌ها را به سمت نیازهای ضروری و واقعی کشور سوق داده و تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند، در همین استان خودمان مکرر عرض شد بودن دانشگاه‌های فراوان و در کنارش شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی بسیار فرصت خوبی برای تحقق این مهم است.

وی خاطر نشان کرد: خوب است عزیزان ما گزارش دهند بودجه و سهمی که برای پژوهش در استان در نظر گرفته‌شده در چه مسیری هزینه شده، بالاخره هرساله بودجه پژوهشی برای استان تخصیص داده می شود، اگر گزارش داده شود که در چه مواردی هزینه شده امیدبخش است.

امام جمعه کرج افزود: بودجه‌ای که برای پارک علم و فن‌آوری استان برای سال 1400 تخصیص داده‌شده به نظر درست نیست و باید بروز شود و به طور قطع در شان استانی که سر در ورودی آن نوشته‌شده به قطب علم و فن‌آوری خوش‌آمدید نیست.

وی گفت: نمی‌خواهم وارد آمار و ارقام و مقایسه بشوم اما مسوولان بزرگوار به خصوص نمایندگان دنبال کنید که این مطلب اصلاح شود که آثار فراوان اقتصادی و تولیدی و اشتغال برای استان دارد، به‌خصوص که ما دچار بیکاری هستیم، بحث تولید زمینه‌های فراوانی دارد که دانش‌بنیان‌ها می‌توانند کارهای فراوانی را انجام دهند و در توسعه استان مؤثر باشند.

برای انتخابات افراد جوان باصلاحیت دغدغه مند کار بلد متعهد و متدین را پیدا کنید

حسینی همدانی در ادامه به انتخاباتسال آینده اشاره کرد و گفت: مردم باید مواظب باشند و نگذارند و تکرار و فرصت ندهند به افرادی که سالیان متمادی مسوولیت داشته‌اند و عملکرد آنان مبین فکر و اندیشه آنان است و شهری که می‌توانست یکی از زیباترین مناطق کشور باشد با طراوت و شاداب با فضای سبز و مفرح و درعین‌حال از الزامات شهری به بهترین شکل بهره‌مند باشد، اما نشده است.

وی افزود: این نتیجه عملکرد جریاناتی بوده که دائم کارها دستشان بوده و دست‌به‌دست شده و امروز هم احساس پدرخواندگی دارند و جلسه می‌گذارند و بعضی مسوولان که نقش خواهند داشت در آینده در انتخابات، در این جلسات شرکت می‌کنند.

حسینی همدانی با بیان اینکه اجازه ندهید که این جریان ها بار دیگر بر سر کار بیایند عنوان کرد: البته در این سال‌ها حرکت‌های فراوانی در بهبود وضعیت کرج و استان و در راه‌ها و معابر و میدانها شده است.

وی ادامه داد: باید بگردید افراد جوان باصلاحیت دغدغه مند کار بلد متعهد و متدین را پیدا و با آنان صحبت کنید که خود را آماده پذیرش مسوولیت کنند در غیر اینصورت تغییر کارسازی در وضعیت پیدا نمی‌شود اگر شما بی‌توجه باشید و اقدام درستی نداشته باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار فرهنگی و تاریخی استان اشاره و خاطر نشان کرد: باید به وضعیت آثار فرهنگی و تاریخی قبل از اینکه در معرض از بین رفتن قرار بگیرند رسیدگی، بازسازی و مرمت شوند، جریان پل عباسی تذکر خوبی است که علاج را قبل از واقعه کنید، ما آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی را در استان داریم که باید دقت شود و حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه به برخی انتصابات مدیران در استان اشاره کرد و گفت: فردی در این منطقه منصوب که مسوولان از جمله امام جمعه آن منطقه، نماینده و مسوولان منطقه، ورود کردند و تذکر دادند.

وی افزود: نیروهای ارزشی نیز ورود و تذکر دادند، بنده نیز پیش از این تذکر داده بودم و توجه نشد لازم دیدم در اینجا نیز بیان کنم، البته پیامی هم توسط واسطه‌ای که پیام‌ها را می‌رساند به وزیر کشور فرستادم.

حسینی همدانی گفت: در زمان معارفه آقای استاندار و بعد در جلسات دیگر عرض کردم بنده اگر در موضوعی به مصلحت کوتاه بیایم و یا با دیده اغماض نگاه کنم در مورد فتنه به هیچ وجه کوتاه نخواهم آمده و باکسی در این باره رودربایستی ندارم چون ظلمی که در آن زمان به انقلاب و نظام و خون شهدا و رهبری شد جائی برای چشم‌پوشی نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: این افراد اگر پشیمان شده و توبه کرده باشند، توبه و پشیمانی آن‌ها قبول اما نباید مسوولیت داشته باشند اما آقایان خیال می‌کنند این حرف‌ها شوخی است.

حسینی همدانی افزود: وقتی همه ما و آقای رئیس‌جمهور از وحدت و یک‌صدایی می گوئیم نباید در عمل در مسیر دیگری حرکت کنیم که صدای نیروهای ارزشی و بدنه مردم را درآوریم و حاشیه‌سازی شود این‌همه مشکلات در منطقه داریم، آنها باید حل شود.

وی افزود: کسی که در جریان فتنه بوده مدتی هم به زندان افتاده بیایم او را مسوولیت بدهیم و بعد بگوئیم او را سرپرست گذاشته‌ایم و سرپرست استعلام از دستگاه امنیتی نمی‌خواهد و به نصح مشفقانه هم گوش نمی‌دهند.

امام جمعه کرج اظهار داشت: استاندار هرچه زودتر اقدام لازم را نسبت به این انتصابی که داشتند بکنند و بیشتر از این برای نظام و انقلاب حاشیه و هزینه درست نکنند تا امروز موارد فراوانی را به دیده اغماض نگاه کردیم و خلاف واقع گوئی و وعده هائی که داده‌شده و عمل نشده را کوتاه آمدیم.

حسینی همدانی ادامه داد: بعضی از مسوولان که اشتباهات آنها و عدم حضورشان در مسوولیت شان محرز بوده و باید نباشند و در جای دیگر به کار گرفته شدند، همه اینها را کوتاه آمدیم، اما در مورد فتنه هرگز کوتاه نمی‌آییم و شوخی هم باکسی نداریم.

وی گفت: این‌همه کار روی زمین‌مانده در این استان هست و این‌همه جوان آماده کار و فعالیت، باید با جناح‌بازی و راضی کردن این و آن به افراد مسوولیت داد، به خودتان بیایید، این چند ماه باقی‌مانده از دولت را سعی کنید با مدارای با مردم و کمک به حال مردم رفتار کنید.

*س_برچسب‌ها_س*