یک‌شنبه 15 مهر 1403

دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال بی‌ثباتی ایران بودند / ایران‌به یک کانون قدرت تبدیل شده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال بی‌ثباتی ایران بودند / ایران‌به یک کانون قدرت تبدیل شده است

سراج گفت: دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال بی‌ثباتی ایران بودند تا از این طریق بتوانند خواسته‌های خود را در قالب برجام و برای مهار ایران، عملیاتی و به کشور تحمیل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ رضا سراج کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین الملل در نشست جهاد تبیین و بررسی حوادث اخیر کشور و نقش دشمنان انقلاب گفت: امروز ایران اسلامی وارد شرایط بسیار مهمی از منظر داخلی، منطقه ای و بین المللی قرار گرفته و در هیچ برهه ای از تاریخ کشور حساسیت به این حد نرسیده است.

سراج اظهار کرد: اگر بتوانیم برای آحاد مردم این موقعیت و حساسیت را تبیین کنیم خیلی از مسائل ما حل خواهد شد و آستانه پایداری و مقاومت مردم بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: مهار کردن قدرت جمهوری اسلامی مهمترین هدف دشمن در جنگ ترکیبی است و بعد بتوانند ایران را وادار به تغییر رفتار کنند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین الملل افزود: دشمنان ایران قدرتمند را نمی توانند ببینند و امروز که در یک مقطع تاریخی مهم‌قرار گرفته ایم شاهد یک قدرت نمایی و روند قدرت یابی جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه ای و بین المللی هستیم و در هیچ برهه ای تاریخ چند ساله گذشته ایران به این حد از قدرت نرسیده بود.

سراج با اشاره به اینکه ایران‌به یک کانون قدرت تبدیل شده و این هشدار را 70 سال پیش یکی از روسای جمهور آمریکا اعلام کرده بود و امروز دشمنان به این موضوع اذعان می کنند گفت: ایران امروز در حوزه نظامی وارد باشگاه برترین ها شده است و این برای دشمن قابل تحمل نیست و لذا بدیهی است که باید پاسخ را در مبدا به ما بدهند و اکنون در حال پاسخ به مبدا هستند و دشمن در مقابل ایران کاملا منفعل است.

وی با تاکید بر اینکه ایران موازنه قدرت را به هم ریخته و کانون های قدرت را جابه جا کرده است اظهار کرد: این تغییر قدرت با محوریت ایران از غرب به شرق در حال انتقال است.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین الملل یادآور شد: اروپایی ها اذعان می کنند ما نگران رکود اقتصادی که ناشی از همه گیری کرونا و محدودیت انتقال انرژی روسیه به اروپا شده است هستیم اما نگرانی بیشتر اروپا قدرت یابی کشورهای آسیایی و رشد اقتصادی آنها است.

سراج اضافه کرد: دشمن به شدت در حال رصد کردن است و متوجه نقاط ضعف و قوت است و ایران کانون بزرگ تحولات عظیم است چراکه ما در یک چهار راه جهانی هستیم و تمام تحولات به ایران ختم می شود و در یک شرایط کاملا استثنایی قرار گرفته ایم و کشوری با این شرایط قطعا می تواند محاسبات را تغییر دهد.

وی ادامه داد: آمریکائی ها دوجنگ‌را مستقیم در منطقه شروع کردند و بیش از 2 ترلیون دلار هزینه کردند و آمده بودند در این منطقه مستقر شوند و یک خاورمیانه بزرگ را بسازند و آمده بودند روزانه 10 میلیون بشکه نفت از عراق استخراج کنند و آمریکایی ها برای ماندن هزینه دادند ولی امروز به این نقطه رسیدند که در منطقه جایی ندارند و در هر دو جنگ شکست جدی خوردند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران از این فرصت به خوبی استفاده کرد و دولت سازی کرد و امروز آمریکائی ها با خلا حضور در منطقه مواجه شده اند و به وضوح می بینند که ایران این خلا را پر کرده است.

سراج افزود: رژیم صهیونیستی که رویای نیل تا فرات را در سر می پروراند امروز به اذعان خود کارشناسان داخلی این رژیم به دوران نابودی خود رسیده و اعتراف می کنند که چند سال آینده حیاتی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در نظر سنجی های داخلی رژیم صهیونیستی اذعان می کنند که اسرائیل جای امنی برای ماندن نیست و رژیم صهیونیستی از داخل با شکاف های جدی مواجه شده و مولفه های قدرت را از دست داده است و لذا به دنبال پاسخ به مبدا این تحولات هستند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین الملل اظهار کرد: در همه صحنه ها رژیم صهیونیستی از جمهوری اسلامی پاسخ محکم دریافت کرده و به این نتیجه رسیده نمی تواند موازنه قدرت ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه مسئله پیمان شانگهای نگرانی زیادی برای دشمنان ایجاد کرده اظهار کرد: معنای پیمان شانگهای این است ثروت از غرب به شرق منتقل می شود و ایران در چهار راه این انتقال قرار دارد.

سراج بیان کرد: دشمن امروز فرصت کافی برای مهار کردن ایران ندارد و جنگ ترکیبی آخرین فرصت دشمن و نظام سلطه برای مهار قدرت جمهوری اسلامی است.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین الملل با تاکید بر اینکه جنگ‌ترکیبی یک جنگ جدیدی است که بستر آن جنگ شناختی است و جهاد تبیین برای مقابله با این بستر جنگ ترکیبی است افزود: جهاد تبیین یعنی مقابله با روایت های دروغ، مقابله با ادراک های غلط، مقابله با احساست غلط و مقابله با رفتارهای غلط است.

وی ادامه داد: در دو هفته گذشته ایران اسلامی در چند حوزه قدرت نمایی کرد و یکی از آن برای دشمن کفایت می کند و ما امروز سومین کشور برخوردار از قدرت هایپرسونیک شدیم و این موشک 5 تا 25 برابر صوت می تواند سرعت داشته باشد و قابلیت رهگیری ندارد و هیچ سامانه دفاعی در منطقه نمی تواند این موشک هدایت شونده را رهگیری کند و امروز به توانمندی های بزرگی دست پیدا کردیم.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین الملل گفت: دشمنان در طی یک‌سال گذشته به این نتیجه رسیدند در دو حوزه مشروعیت زدایی و اعتبار زدایی از رهبری به دلیل نفوذ کلام و فصل الخطاب بودن ایشان و تغییر سبک زندگی ایرانی با آزادی های اجتماعی و حجاب اختیاری حوزه فرهنگی را برای جنگ‌شناختی انتخاب کردند.

سراج اظهار کرد: بستر فرهنگی جنگ شناختی با فوت خانم مهسا امینی فعال شد و دشمنان در ادامه سعی داشتند در بستر مسائل معیشتی جنگ‌ترکیبی را دنبال کنند که با هوشیاری مردم و همراهی نکردن آنها در فراگیر کردن فتنه، اجتماعی کردن آشوب‌ها، امنیتی کردن آشوب‌ها و همه راهبردها در جنگ ترکیبی شکست خوردند.

وی ادامه داد: دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال بی‌ثباتی ایران بودند تا از این طریق بتوانند خواسته‌های خود را در قالب برجام و برای مهار ایران، عملیاتی و به کشور تحمیل کنند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین‌الملل بیان کرد: به فضل الهی ایران اسلامی از فتنه جنگ ترکیبی سربلند بیرون خواهد آمد و این را می‌توانیم از آرامشی که در بیان و کلام مقام معظم رهبری وجود دارد متوجه شویم.

سراج گفت: امروز وظیفه ما در جهاد تبیین بسیار بااهمیت است و باید تبیین را در بخش‌های مختلف عملیاتی و محقق کنیم و به سهم خود نقش‌آفرین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به برکت تفکر امامین انقلاب، اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و امروز دنیا آماده تحولات بزرگ است و لذا نباید ذره ای تردید در خود راه بدهیم و همه تلاش را برای تحویل این پرچم مقدس به حضرت صاحب الزمان (عج) داشته باشیم.

انتهای پیام /