شنبه 14 مهر 1403

دشمن در تغییر افکار نسبت به مبانی فکری انقلاب اسلامی ناکام مانده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دشمن در تغییر افکار نسبت به مبانی فکری انقلاب اسلامی ناکام مانده است

زنجان - ایرنا - مسوؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: امروز افراد بسیاری اقدام به تحریف مبانی فکری انقلاب کرده و سعی در تغییر افکار جامعه نسبت به این موضوع دارند اما موفق نشده و ناکام مانده‌اند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن بیگدلی، روز پنجشنبه در گردهمایی تبیینی، ترویجی و فرهنگی که به مناسبت هفته مکتب انقلاب اسلامی در محل حسینیه فاطمه الزهرا سپاه استان برگزار شد به سخنان رهبر معظم انقلاب که در آن به تبیین پنج گام انقلاب پرداخته اند اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی مبانی فکری و بینش عمیق سیاسی نظیر تشیع، مقاومت، ولایت فقیه، بسیج و کمک های مردمی را در جهان ایجاد کرد که بی نظیر بوده و امروز این مبانی حتی در کشورهای مختلف تدریس و تبیین می شود.

وی با بیان اینکه از 12 تا 19 آذر ماه به عنوان هفته مکتب انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در برهه ای از زمان اتفاق افتاد که هیچ کس آن را پیش بینی نمی کرد و حتی ملت ایران نیز سقوط نظام طاغوت و روی کار آمدن دموکراسی و مردم سالاری دینی در کشور را تصور نمی کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان با تشریح مکتب انقلاب اسلامی به ایجاد ایدئولوژی، جهان بینی و هدف و برنامه در بعد اصطلاحی مکتب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به عنوان یک مکتب یاد کردند چرا که ایشان در ذیل مکتب اسلام و امام حسین (ع) و حضرت امام خمینی (ره) تفکر ویژه ای به نام مقاومت را شکل داد و در این راه و هدف نیز با برنامه ریزی و جهان بینی، موفقیت های بسیاری نیز کسب کرد.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه مبانی فکری انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل در جامعه تبیین شده و استمرار یابد افزود: یکی از مبانی انقلاب توحید بوده که به فرموده امام خامنه‌ای، رکن اصلی بینش و تلقی اسلامی اعتقاد به وجود خدا و نفی غیر خدا و انسان هایی است که ادعای خدایی و کدخدایی می کنند.

وی تکریم و تشریع انسان را از دیگر مبانی فکری انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این مساله همان انسان محوری است به عبارتی تکریم و تشریع دست خداست و خداوند انتخاب و مدیریت می کند.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه انسان محوری در دین اسلامی با اومانیسم غربی تفاوت دارد، تصریح کرد: اومانیسم اروپایی یکی از مبانی فکری لیبرالیسم بوده و نشات گرفته از تفکر "هرچه انسان گفت همان است"، می باشد اما از نظر اسلام خداوند همه عالم و امکانات را در راستای عبودیت در اختیار انسان قرار داده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مباحثی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته اند، استعداد بی پایان انسان است، افزود: استعداد انسان ها پایان ناپذیر و ظرفیت فکری آنان نامحدود است و این استعداد در آنها وجود دارد که تا آخرین نقطه تعالی حیات ممکنات بالا روند و این هم جزو ایمان و باورهای وی باید باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به فرموده مقام رهبری مبنی براینکه استعداد بی پایان انسان در آیه شریفه (انا خلقنا الانسان فی احسن التقویم) نمایان و مشهود است، گفت: این مسیر با استفاده از امکانات بی پایان عالم هستی میسر می شود.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه پنجمین محور، محور حتمیت و حاکمیت حق بوده و قرآن کریم بر تحقق آن وعده می‌دهد، افزود: بر تمام انسان‌ها عمل به این مبانی تکلیف است و موجب حل مشکلات می شود.

وی به وظایف افراد در حاکمیت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: عبودیت و اطاعت خداوند، مردم سالاری دینی، عبور از منیت و خود بینی، امید به پیروزی در سخت ترین لحظات با جهاد فی سبیل الله و... نمونهای از این وظایف است.

*س_برچسب‌ها_س*