جمعه 14 اردیبهشت 1403

رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتایان انگلیسی و آمریکایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتایان انگلیسی و آمریکایی

«خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان با «گرانت شاپس» همتای انگلیسی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع عربستان سعودی امروز (سه شنبه) با همتایان انگلیسی و آمریکایی خود تلفنی گفت‌وگو و تحولات نظامی منطقه را بررسی کرد.

بن سلمان در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت که در این تماس تلفنی روابط راهبردی دو کشور، همکاری دفاعی، تحولات نظامی در منطقه و بازتاب‌های خطرناک آن را بررسی کرده است.

دو طرف همچنین راهکارها و تلاش صورت گرفته برای مهار تنش‌ها به منظور تحقق امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

خبر مرتبط سفر قریب الوقوع وزیر اقتصاد به عربستان

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران هفته آینده برای مشارکت در نشست‌های 2024 بانک توسعه اسلامی به ریاض می‌رود و جشن 50 سالگی تاسیس این بانک نیز برگزار خواهد شد.

وزیر دفاع سعودی همچنین از «لوید آستین» همتای آمریکایی خود تماس تلفنی دریافت کرد و دو طرف تحولات نظامی منطقه، خطرات آن و نیز تلاش‌های صورت گرفته برای مهار تنش‌ها با هدف حفظ صلح و امنیت جهانی را بررسی کردند.

عربستان پیشتر بر ضرورت اقدام شورای امنیت برای عمل به مسوولیت خود در خصوص حفظ صلح و امنیت جهانی به ویژه در این منطقه حساس تأکید کرده بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب 25 فروردین ماه 1403 با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند 51 منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتایان انگلیسی و آمریکایی 2