جمعه 8 تیر 1403

رهبر انقلاب فرمودند هیأت رزمندگان اسلام باید خودجوش، مردمی و مستقل باشد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رهبر انقلاب فرمودند هیأت رزمندگان اسلام باید خودجوش، مردمی و مستقل باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، امروز 2 تیرماه، نشست خبری گرامی‌داشت سالروز تاسیس هیأت رزمندگان اسلام با حضور سردار صادق آهنگران؛ عضو هیات موسس و امناء، سردار علی اکبر مداحی؛ مدیر ستاد مرکزی و خانم زهرا ساکت؛ مسئول واحد پیروان عترت در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد. در ابتدای این نشست علی‌اکبر مداحی ضمن بیان کرد: هیأت امنای هیأت رزمندگان اسلام شامل 15 نفر است که مسئولیت هیأت...

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، امروز 2 تیرماه، نشست خبری گرامی‌داشت سالروز تاسیس هیأت رزمندگان اسلام با حضور سردار صادق آهنگران؛ عضو هیات موسس و امناء، سردار علی اکبر مداحی؛ مدیر ستاد مرکزی و خانم زهرا ساکت؛ مسئول واحد پیروان عترت در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی‌اکبر مداحی ضمن بیان کرد: هیأت امنای هیأت رزمندگان اسلام شامل 15 نفر است که مسئولیت هیأت امنا برعهده سردار نجات می‌باشد. هیأت رزمندگان اسلام در سال 1376 فرماندهی وقت سپاه، سردار محسن رضایی به اضافه تعدادی از موسسین هیأت رزمندگان، خدمت رهبر انقلاب می‌رسند و کسب تکلیف می‌کنند که تعدادی از هیأت‌های رزمندگان در دفاع مقدس تشکیل شده و در شهر‌ها فعال هستند و خوب است که با هم در ارتباط باشند و پیشنهاد می‌دهند تا ستاد مرکزی تشکیل شده و هماهنگی این هیأت‌ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه افتتاحیه هیأت رزمندگان جشن عید غدیر در سال 1376 بود، اظهار داشت: در آن جشن اعضای هیأت کف‌زنی کردند که بسیاری ایراد گرفتند و بعد از رهبر انقلاب سؤال شد و ایشان فرمودند اشکالی ندارد، اما در مساجد نباشد.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام تاکید کرد: رهبر انقلاب فرمودند این کار خوب است و باید خودجوش، مردمی و مستقل باشد و من نمی‌پسندم که کار سازمانی سپاه باشد. ما بیشترین حمایت را از طرف بسیج و سپاه شدیم، اما هی‌چگاه سازمانی سپاه نبودیم و تلاش شده تا خودجوش و مردمی باشیم.

وی پیرامون فعالیت‌های هیأت رزمندگان اسلام در فضای مجازی گفت: هفت گروه و کانال در فضای مجازی داریم که بیشترین بازدید آن در روبیکا است. برنامه‌های هیأت در مغناطیس تی‌وی پخش زنده می‌شود که بالغ بر 140 هزار عضو دارد.

صادق آهنگران، عضو هیات موسس و امناء سخنران بعدی این نشست بود بیان کرد: سال 63 و دوران دفاع مقدس، هیأت عاشقان ثارالله منسوب به سپاه در اهواز شکل گرفت. این شهر نزدیک منطقه جنگی بود و ضرورت ایجاد کرد که هیأت عاشقان ثارالله تشکیل شود.

وی افزود: اولین هیأت در اهواز، دیگری در قم ایجاد شد. شهرهایی چون همدان، و مشهد نیز محل برپایی هیأت عاشقان ثارالله بود. این موضوع با محسن رضایی مطرح شد که در صورت اجازه شعبه تهران ایجاد شود و این هیأت‌ها یکپارچه شود. همان موقع ایشان قبول کرد و 30 میلیون تومان به بنده داد تا این کار را انجام دهم. پاتوق ابتدایی ما مسجد قدس پیروزی بود.

آهنگران در پایان ضمن اظهار اینکه همواره براساس تاکیدات رهبری بر تشویق و ترغیب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کرده‌ایم، تصریح کرد: اگر یک مداح در هیأتی از فرد خاصی حمایت کند از طرف خودش بوده و هیأت رزمندگان اسلام ارتباطی با این موضوع ندارد.

پس از آهنگران، زهرا ساکت؛ مسئول واحد پیروان عترت طی سخنانی گفت: از سال 1380 واحد پیروان عترت برای مدیریت مناسب‌تر جلسات بانوان هیأت تشکیل شد. حدود 300 هیأت برای خواهران در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: دو سال است که 200 هیأت نوجوانان فاطمی تشکیل دادیم. این هیأت‌ها مباحث نوجوانان دختر را تحت پوشش قرار می‌دهند و ویژه آنان جلسه دارند. همایش ویژه‌ای هم برای این هیأت‌ها داریم.