چهارشنبه 4 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

خبرگزاری دانا

یکی از مهم ترین محورهای جنگ ترکیبی، در قالب "جنگ شناختی" قابل تعریف است. جنگ شناختی، جنگی است که در آن شناخت انسان ها به وقایع پیرامون خود،

وب‌گاه 55 آنلاین

با پیشرفت روزافزون علم و توسعه واکسن‌های مختلف، حالا دیگر می‌توان از گیر افتادن در دام اعتیاد هم جلوگیری کرد! دانشمندان موفق شدند واکسنی بسازند که می‌تواند جلوی ورود ماده مخدر به مغز را بگیرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

گجت‌نیوز نوشت: با پیشرفت روزافزون علم و توسعه واکسن‌های مختلف، حالا دیگر می‌توان از گیر افتادن در دام اعتیاد هم جلوگیری کرد! دانشمندان موفق شدند واکسنی بسازند که می‌تواند جلوی ورود ماده مخدر به مغز را بگیرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جامعه24 نوشت: حتما برای شما هم پیش آمده است که برخی از روزها حال خوبی نداشته باشید و این حال بد هم بی‌دلیل بوده باشد. باید بدانید گاهی این اختلال ناشی از افسردگی یا اختلال عاطفیست. افسردگی فصلی با نام اختلال زمستانی یا تابستانی هم گفته می‌شود و شمار افرادی که به آن مبتلا می‌شوند کم نیست. البته افسردگی و اختلال عاطفی بیش‌تر در پاییز و زمستان رخ می‌دهد اما کم نیستند کسانی که در تابستان...

وب‌گاه عصر ایران

تاریخ‌نگاری برخلاف علومی، چون جامعه‌شناسی، زیست‌شناسی، روان‌شناسی و دیگر علوم جدید از جمله علوم قدیم است که قدمت آن به پیش از میلاد مسیح می‌رسد. اولین کتاب تاریخ برجای مانده از انسان متعلق به هرودوت است که تقریباً دوهزار و چهارصد سال پیش وقایع آن دوران را ثبت کرده است.

وب‌گاه فرارو

دکتر منیژه شهبازخان، روانشناس عمومی و استاد دانشگاه گفت: بر اساس مطالعه ریچارد وایزمن، روانشناس بریتانیایی، افراد بدشانس عموماً عصبی‌تر از افراد خوش‌شانس هستند و این فشار عصبی توانایی آن‌ها را در توجه به فرصت‌ها مختل می‌کند، درنتیجه آن‌ها فرصت‌ها را به خاطر تمرکز بیش‌ازحد بر سایر امور از دست می‌دهند لذا دریافت کلید خوش‌شانسی و بدشانسی در افکار و کردار این افراد است.

خبرگزاری تسنیم

یک جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه گفت: مطالعه بازار، شناخت نیاز مخاطبان و مخاطب‌شناسی در عرصه نشر کتاب، یک نیاز و ضرورت به‌شمار می‌رود.

خبرگزاری تسنیم

انیمیشن جدید «لوپتو» محصول سازمان سینمایی سوره، توانست با فروش 1 میلیارد و 400 میلیون تومان پرفروش‌ترین فیلم هفته باشد.

وب‌گاه ورزش سه

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران گفت: متاسفانه آقایان جوری حرف می‌زنند که فکر می‌کنم ما 20 سال خواب بوده‌ایم، پس بسکتبال را به نام خودتان مصادره نکنید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یوسف نوری درباره آمار احتمالی جدید از دانش‌آموزان بازداشت شده گفت: آمار دانش‌آموزی که بازداشت شده باشد، نداریم.

خبرگزاری تسنیم

دکترای تخصصی روانشناسی کودکان با بیان اینکه "سوءاستفاده عاطفی" منجر به کاهش اعتماد به نفس کودکان می‌شود، گفت: انجام بازی‌های تعاملی باعث کاهش مشکلات رفتاری در کودکان می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

نخستین بحث؛ جذب معلم است و دانشگاه فرهنگیان باید به دانشگاه منویات‌گرا تبدیل شود که دارند کارهایش را انجام می‌دهند.

وب‌گاه الف

کسانی که چهل سال است برای آرزوهای ناکامشان؛ روزشماری می‌کنند و نظام، تا به حال، بارها و بارها در دهه شصت، هفتاد، هشتاد سقوط کرده است، چطور می‌توانندبه به ما تصویر درستی بدهند؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محققان دانشگاه هیوستون موفق به ساخت واکسنی شدند که از ورود ماده مخدر فنتانیل به مغز جلوگیری می کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از افزایش 11 درصدی تماس‌ها با سامانه مشاوره تلفنی 1480 در 6 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران به برخی گلایه های کارکنان شهرداری درخصوص بسته خرسند ساز اشاره کرد.