چهارشنبه 4 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه مشرق نیوز

محققان دانشگاه هیوستون موفق به ساخت واکسنی شدند که از ورود ماده مخدر فنتانیل به مغز جلوگیری می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

در خدمات مشاوره 1480 خدمات مرتبط با نیاز‌های افراد احصاء شده و افراد نیازمند خدمات تخصصی‌تر و مداخلات ویژه به مراکز مشاوره‌ای حضوری بخش دولتی یا مراکز غیردولتی ارجاع می‌شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بسیاری معتقدند این شانس و اقبال است که فرمان زندگی را به دست دارد و آن را هدایت می‌کند. درواقع آن‌ها بر این باور هستند که بخش‌هایی مهم از زندگی ما تحت تأثیر خوش‌شانسی یا بدشانسی است، اما آیا واقعاً چنین چیزی واقعیت دارد؟

خبرگزاری دانا

فتحی گفت: معلم نباید هدفش فقط و فقط آموزش باشد، بلکه در کنار آموزش باید حتماً پرورش نیز مدنظر داشته باشد. آموزشی که توأم با پرورش نباشد، نمی‌تواند نمایانگر جایگاه واقعیِ یک معلم باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وحیدنیا از افزایش 11 درصدی تماس‌ها با سامانه مشاوره تلفنی 1480 در 6 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

به تازگی تیم تحقیقاتی‌ای به واکسن محافظت از مغز دربرابر اعتیاد دست پیدا کرده‌اند. این کشف مهم واکسن محافظت از مغز دربرابر اعتیاد می تواند پیامدهای عمده ای برای اپیدمی مواد افیونی داشته باشد،

وب‌گاه خبر آنلاین

اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی (ADHD) مختص کودکان نیست و در بزرگسالان هم دیده می‌شود. این مشکل نوعی اختلال ذهنی و ترکیبی از عدم توجه، بیش‌فعالی و رفتارهای آنی است.

خبرگزاری دانا

حیدریان گفت: در سال تحصیلی جدید ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پرستاری دو برابر شد.

خبرگزاری دانا

سمانه معلم زاده گفت: یکی از معضلاتی که ناشنوایان با آن به طور جدی مواجه است شناخت کم و یا عدم شناخت آن ها نسبت به دایره واژگان و مفهوم خیلی از کلمات است از این رو در کتابخانه با برگزاری جلسات مهارتی مثل گفتار درمانی و کتابخوانی سعی می کنم تا قدمی در بهبود این مشکل بردارم.

خبرگزاری تسنیم

تاکنون 426 هزار و 637 درخواست اخذ مجوز برای 22 دستگاه اصلی در درگاه ملی مجوزها به ثبت رسیده که مجوز 29 درصد درخواست‌ها (معادل 124 هزار و 70 مورد) صادر شده است.

خبرگزاری تسنیم

سرمایه‌های روان‌شناختی یکی از سازه‌های روان‌شناختی زیرمجموعه روان‌شناسی مثبت است که افراد را در برابر شرایط ناگوار مجهز می‌کند که این موضوع در پویانمایی لوپتو به خوبی دیده می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

اغلب افراد فکر می‌کنند که درونگراها زندگی راحتی ندارند و معمولاً منزوی هستند؛ اما ما می‌خواهیم در این مقاله در مورد ویژگی افراد درونگرا دقیق تر صحبت کنیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، خواستار وضع بیمه‌های پایه و تکمیلی برای خدمات مشاوره‌ای شد.