سه‌شنبه 10 مهر 1403

سرپرست تیم فوتبال یزدلوله: هزینه آزمایش بیماری کرونا بازیکنان بالاست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرپرست تیم فوتبال یزدلوله: هزینه آزمایش بیماری کرونا بازیکنان بالاست

یزد - ایرنا - سرپرست تیم یزدلوله در لیگ دسته سه فوتبال کشور گفت: هزینه هر بار آزمایش برای بازیکن در مورد کرونا سه میلیون و 500 هزار ریال است و باید در پنج نوبت این کار برای یک نفر تکرار شود که به دلیل هزینه بالا قادر به تامین و پرداخت آن نیستیم.

کاظم آسیابانپور عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس برنامه ابلاغی فدراسیون، تیم‌ها قبل از شروع تمرین و رقابت‌ها باید آزمایش را در مراکز درمانی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه انجام آزمایش برای تشخیص و پیشگیری از کرونا لازم است اظهار کرد: باید با عنایت به شرایط اقتصادی، توسط مسوولان تمهیداتی اندیشه شود تا برای کاهش هزینه ها اقدام شود.

سرپرست تیم یزدلوله گفت: اگر تمامی بازیکنان و عوامل تا پایان رقابت‌ها بخواهند مکرر و منظم نسبت به انجام آزمایش کرونا طبق استاندارد اقدام کنند باید هزینه بالایی پرداخت کنیم.

آسیابانپور تصریح کرد: برنامه‌ریزی و همکاری مراکز آزمایشگاهی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، فدراسیون فوتبال و وزارت وزش و جوانان نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و اعمال مقررات در خصوص پیشگیری از کرونا دارد.

وی یادآور شد: با شیوع این ویروس در اسفند ماه سال گذشته تیم یزدلوله تمام فعالیت‌های ورزشی خود را به دلیل شیوع این ویروس تعطیل کرد و بازیکنان تمرین‌های خود را به صورت انفرادی دنبال کردند.

این فعال ورزشی با بیان اینکه هنوز به صورت دقیق زمان شروع مجدد لیگ توسط فدراسیون مشخص نشده است، ابراز امیدواری کرد که بتوان با تعامل باشگاه‌ها و اقدام مناسب، ادامه رقابت‌ها در سال‌جاری پیگیری شود.

یزد لوله در گروه سه با تیم‌های استقلال شوش، استقلال اهواز، سپاهان نوین ایذه، سپاهان نوین اصفهان، شاهین بندر عامری، پویندگان تلاش مرودشت، تامرادی کهگیلویه و بویراحمد، خلیج فارس میناب و آذراب اراک هم گروه است.

در مرحله دوم 10 تیم صعود کننده به همراه 20 تیم باقی مانده از فصل قبل بازی‌های مرحله نهایی را در سه گروه 10 تیمی به صورت رفت و برگشت برگزار می کنند.

هم اکنون تیم‌های یزد لوله و شهید قندی به ترتیب در لیگ دسته سوم و دسته دوم کشور به نمایندگی از این استان حضور دارند.

هم اکنون 30 تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی استان در لیگ‌های کشوری در رده سنی پایه حضور دارد و سالانه حدود 600 مسابقه فوتبال در لیگ‌های استانی برگزار می‌شود که نقش مهمی در توسعه این رشته در یزد دارد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 169 هزار و 425 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 75 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هشت هزار و 209 تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر17 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 269 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 527 مورد مبوط به افراد بستری است.

وی گفت: تاکنون 132 هزار و 38 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و 2 هزار و 578 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون یک میلیون و 60 هزار و 126 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*