سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

سفیر ایران موضع قاطع روسیه در محکومیت ترور فخری‌زاده را ستود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سفیر ایران موضع قاطع روسیه در محکومیت ترور فخری‌زاده را ستود

مسکو - ایرنا - کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه با قدردانی از مسکو به خاطر مواضع قاطع در محکومیت حادثه ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: روسیه موضع بسیار محکم و قاطعی داشت و این عملیات را تروریستی اعلام کرد.

دریافت 9 MB

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در حاشیه گشایش دفتر یادبود شهید فخری زاده در مسکو افزود: این حادثه تلخ، انعکاس وسیعی در روسیه در سطح رسانه ای؛ مقامات سیاسی و پارلمانی روسیه و همچنین سفرای خارجی مقیم این کشور داشت. وی گفت: به همین مناسبت دفتر یادبودی در سفارت تشکیل شده است و برخی از مقامات و شخصیت های روسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور در سفارت دفتر یادبود را امضا و به خاطر شیوع کرونا برخی هم از طربق پست الکترونیکی پیام تسلیت خود را به دولت و ملت ایران ابراز می کننند. جلالی با بیان اینکه رسانه های روسیه از بدو این اقدام تروربستی مهمترین عناوین خبرهای خودشان را به این واقعه اختصاص دادند، گفت: رسانه ها عمدتا به این نکته تاکید کردند که این حادثه یک عملیات تروریستی است و نمی تواند منصوب به یک شخص یا گروه باشد بلکه پشت این حادثه یک دولت قرار داشته است.

کاظم جلالی همچنین در در رشته توئیتی نوشت: فدراسیون روسیه قاطعانه شهادت دانشمند عزیز کشورمان را محکوم کرده است. وی افزود: در رایزنی و گفت و گو با آقای وندیکتوف معاون شورای امنیت روسیه به این اقدام تروریستی پرداختم و آن را جنایت علیه بشریت، نقض آشکار قوانین بین المللی، نقض حقوق بشر و تروریسم دولتی خواندم. وی تصریج کرد: طرف روس ضمن ابراز هم دردی و تسلیت، این حادثه را محکوم کرد و هدف آن را تحریک ایران و ایجاد مناقشه در منطقه ارزیابی کرد.».

جلالی همچنین نوشت: تروریسم دولتی با هدف توقف رشد علم و فناوری صلح آمیز هسته ای در حوزه امنیت ملی یک کشور، نقض آشکار اصول انسانی و قواعد حقوق بین الملل است که پاسخ راهبردی به آن حق طبیعی و غیر قابل اغماض جمهوری اسلامی ایران است. وی تصریح کرد محکومیت صریح تروریسم در همه اشکال آن توام با اقدامات عملی توسط همه کشورها، تنها راه جلوگیری از تکرار اینگونه جنایات خواهد بود. دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی و بدست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
سفیر ایران موضع قاطع روسیه در محکومیت ترور فخری‌زاده را ستود 2