پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سفیر پیشین ایتالیا در تهران: زمان حمله به خاک ایران تصادفی نیست

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سفیر پیشین ایتالیا در تهران: زمان حمله به خاک ایران تصادفی نیست

سفیر پیشین ایتالیا در تهران در اشاره به حمله تروریستی اخیر در تهران، گفت: زمان حمله به خاک ایران تصادفی نیست. آن‌ها خیلی راحت از لحظه‌ای که همه توجهات به اوکراین به بهانه انتقال ادعایی پهپادها به روسیه جلب شد، استفاده کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «آلبرتو برادانینی» سفیر پیشین ایتالیا در تهران سه‌شنبه (31 ژانویه، 11 بهمن) به خبرگزاری روسی تاس گفت ایران در فهرست دشمنان آمریکا قرار دارد و بی‌ثبات کردن آن هم به نفع ایالات متحده و هم نزدیکترین شریک آن، رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: ایران، همراه روسیه، چین و همچنین کره شمالی و ونزوئلا در فهرست دشمنان ایالات متحده قرار دارد. واشنگتن مایل است (ایران) مانند سایر کشورهای منطقه -- عراق، سوریه، لیبی و یمن ویران شود. خاورمیانه به لحاظ منابع طبیعی و همچنین به خاطر موقعیت اسرائیل که جنبه‌های مهمی را در سیاست خارجی و داخلی آمریکا مشخص می‌کند، بااهمیت است.

اوکراین: درباره دلایل انفجار در تاسیسات وزارت دفاع ایران بی‌اطلاعیم

سفیر پیشین ایتالیا در تهران در اشاره به حمله تروریستی اخیر در تهران، افزود «زمان حمله به خاک ایران تصادفی نیست. آن‌ها خیلی راحت از لحظه‌ای که همه توجهات به اوکراین به بهانه انتقال ادعایی پهپادها به روسیه جلب شد، استفاده کردند. برنامه آن‌ها ایجاد خیز ناگهانی در اعتراضات داخلی در زمانی است که همه چیز در داخل این کشور آسان نیست».

او توضیح داد که «روایتی که رسانه‌های غربی از آن حمایت می‌کنند بسیار ابتدایی بود. بخصوص، ادعا می‌شود که ایران بمب هسته‌ای می‌سازد اما این درست نیست».

اطلاعیه مهم جمهوری آذربایجان درباره سفر به ایران

برادانینی در ادامه از این که جو بایدن فوراً به توافق برجام که در زمان معاونت و تایید او در ریاست‌جمهوری اوباما امضا شد، بازنگشت ابراز تعجب کرد و گفت: اما در اینجا هم نگرش امپریالیستی آمریکا غالب است. آن‌ها تنش و موقعیت‌های درگیری ایجاد می‌کنند و به هرج و مرج دامن می‌زنند که باعث تقویت دلار می‌شود. فروشندگان تسلیحات به همه سخت‌افزار نظامی گران قیمت عرضه می‌کنند.

روابط عمومی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه در اطلاعیه‌ای از حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در شامگاه هشتم بهمن خبر داد و افزود با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته، یکی از آن‌ها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

وزارت دفاع اعلام کرد این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشت و خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرد و تنها آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نمود.

در پی آن، جریان رسانه‌ای تلاش کرد تا این حمله ناموفق را موفقیتی بزرگ و دستاورد جلوه دهد. اما وبگاه دیفنس اکسپرس با مقایسه تصاویر ماهواره‌ای سایتی که در اصفهان هدف حمله ناکام تروریستی قرار گرفت در تاریخ‌های 26 نوامبر 2022 و 29 ژانویه 2023، اذعان کرد این سایت هیچ خسارتی ندیده است.

در ابتدا شبکه سعودی الحدث مدعی شد عملیات شنبه شب علیه تاسیسات وزارت دفاع ایران، توسط آمریکا و کشور دیگری غیر از رژیم موقت سعودی انجام شد.

اما ساعاتی بعد خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی پنتاگون اعلام کرد هیچ نیروی نظامی آمریکا در حمله در ایران شرکت نکرده است. پیش از آن هم یک مقام آمریکایی به خبرنگار شبکه صهیونیستی کان گفت که هیچ نیروی نظامی آمریکا حمله یا عملیاتی در داخل ایران انجام نداده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی، رژیم موقت صهیونیستی و موساد را پشت حمله شکست‌خورده به مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران اعلام کرده است.

همچنین بخوانید