پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

باقری گفت: همکاری ایران و برزیل نقش مهمی در تقویت سازوکار‌های چندجانبه گرایی و زمینه‌ساز تحکیم ثبات و ترویج امنیت پایدار خواهد بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی، بامداد امروز وارد پرتوریا شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: روزنامه نگار پیشکسوت و سردبیر سابق روزنامه خرداد گفت: خط قرمزها نمی‌ماند. کم‌کم کم می‌شود. این عوام‌زدگی که در مدیریت فرهنگی وجود دارد باید تمام شود. اصلا من نمی‌دانم که اینها از کجا پیدایشان شده است. نه رسانه را می‌شناسند و نه فرهنگ را

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پاپ فرانسیس خواستار نشست سران روسیه و اوکراین برای دستیابی به صلح شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کشورهای اتحادیه اروپا شروع به ایجاد مقدمات برای اعمال اولین تحریم‌ها علیه کودتاچیان نیجر کرده‌اند.

وب‌گاه الف

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتشار محتوای مداخله جویانه سفیر انگلیس در تهران گفت: ضرورت دارد تا سفیر این کشور به خاطر رفتارهای مداخله جویانه تغییر کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کشورهای اتحادیه اروپا شروع به ایجاد مقدمات برای اعمال اولین تحریم‌ها علیه کودتاچیان نیجر کرده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها میان واشنگتن و پکن به نگرانی ها در باب رویارویی دو قدرت در آینده دامن زده، ناظران از زوایای مختلف به چرایی وقوع رقابت میان دو قدرت پرداختند. بسیاری بر این باورند که در صورت انفعال غرب، احتمال رویارویی میان آمریکا و چین بعید نخواهد بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پاپ فرانسیس خواستار برگزاری نشست پوتین و زلنسکی برای دستیابی به صلح شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به برزیل سفر کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پس از آنکه چین در نشست مشترک با کشورهای عربی در سال میلادی گذشته بر موضع امارات در خصوص جزایر سه‌گانه مهر تایید زد، روسیه نیز اخیرا، چنین ایستاری را تکرار کرد. این موضوع به‌ویژه پس از حمایت از روسیه در جنگ اوکراین، که به چالش جدی در روابط ایران با غرب نیز تبدیل شد، حداقل برای برخی سیاستمداران کشور موجبات شگفتی رافراهم آورده است. همین شگفتی پیش‌تر راجع به موضع پکن نیز وجود داشت. احتمالا...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

9 ملوان زندانی ایرانی اهل چابهار به دستور مقامات سریلانکایی از زندانهای آن کشور آزاد و تحویل سفارت ایران در کلمبو شدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

9 تن از ملوانان زندانی ایرانی اهل چابهار به دستور مقامات سریلانکایی از زندان‌های آن کشور آزاد و تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع امارات متحده عربی امروز (چهارشنبه) خبر داد که اولین رزمایش هوایی مشترک با چین در استان «سین کیانگ» واقع در غرب چین آغاز شده است. به نوشته وبگاه خبری الخلیج آنلاین، نام این رزمایش «سپر شاهین» نام دارد و نیروی هوایی و پدافند هوایی امارات در آن مشارکت دارند. «تبادل دانش و افزایش توانایی‌های عملیاتی» هدف این رزمایش اعلام شده است. در تاریخ...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

هشتمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.