پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هیات پارلمانی ایران به ریاست وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به لبنان سفر کرده است، امروز شنبه 21 مرداد ماه با «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز حضور داشت، بر اساس بیانیه ستاد اطلاع رسانی حزب الله، آخرین تحولات و اوضاع لبنان،...

خبرگزاری مهر

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نقش سازنده مقاومت لبنان در قبال صهیونیست‌ها قابل توجه است و ایران بر موضع حمایتی خود از لبنان برای عبور از مشکلات تاکید دارد.

خبرگزاری میزان

نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین ایشان در هفته جاری برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جلسه علنی دارد. مهم‌ترین دستورکار مجلس در این هفته به شرح زیر است: گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روز پنجشنبه بود که برخی رسانه‌های آمریکایی اخباری از توافق میان آمریکا و ایران برای آزاد‌سازی تعدادی از زندانیان دو طرف و نیز آزاد‌سازی 6 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران منتشر کردند. روزنامه نیویورک تایمز نخستین رسانه‌ای بود که چنین خبری منتشر کرد و نوشت: پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانی‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته...

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توافق تهران و واشنگتن درباره آزادی زندانیان استقبال کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق اعلام یک منبع آگاه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران بدون وقفه و براساس برنامه‌های قبلی سازمان انرژی اتمی در همه حوزه‌ها در جریان است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دو مقام غربی به آسوشیتدپرس گفتند که کودتاچیان نیجر به یک دیپلمات ارشد آمریکایی گفته‌اند که اگر کشورهای همسایه برای بازگرداندن حکومت مداخله نظامی کنند، محمد بازوم رئیس جمهور مخلوع را خواهند کشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

فراز نوشت: روند مهاجرت شهروندان ایرانی در سالهای اخیر با سرعت عجیبی در حال انجام است. حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: «با وجود آگاهی از مشکلات بسیار زیاد کشور مقصد و آبنده نامعلوم دست به جلای وطن می‌زنند» تا آرامش را در نقطه دیگری از این کره خاکی جستجو کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هرچند مقام‌ها و مسئولان تکرار می‌کنند که کشور در حال پیشرفت است و ما قدرت ویژه‌ای به دست آورده‌ایم، اما آنچه دیده می‌شود این است که مجموعه و کلیت نظام برداشت اشتباهی، هم از توان و قدرت کشور و هم از جایگاه ما در نظام بین‌الملل دارند..

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشت امروز خود در اعتماد به مذاکرات اخیر ایران و آمریکا اشاره کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یوسف مولایی متخصص حقوق بین‌الملل در یادداشت امروز خود در اعتماد به مذاکرات اخیر آمریکا و ایران پرداخته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سسخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توافق تهران و واشنگتن درباره آزادی زندانیان استقبال کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

آمریکایی‌ها که در دولت قبلی ایران پیشنهاد آزاد شدن پول‌های بلوکه شده کشورمان را در ازای عدم غنی‌سازی بیست درصد می‌دادند اکنون در قبال تبادل زندانیان تمامی پول‌های بلوکه شده کشورمان را آزاد خواهند کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: محمد صالح جوکار عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: فحشا در خبرگزاری‌های غربی به طور روشن وجود دارد. به نحوی که خودشان به این امر معترف هستند. چه طور خود را به عنوان حامی خبرنگار معرفی می‌کنند؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

غلامعلی رجایی فعال سیای اصلاح‌طلب می‌گوید: رئیسی رقیب ندارد و خیالش از انتخابات 1404 هم راحت است، بنابراین آن‌طور که باید تلاش نمی‌کند. دولت در شرایطی خیالش راحت است که اگر افکار عمومی تصمیم‌گیر بود، رئیسی نباید تا پایان دوره هم باقی می‌ماند /