چهارشنبه 18 مهر 1403

شهادت دانشمندان ما را در مسیر علم آموزی مصمم تر می کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهادت دانشمندان ما را در مسیر علم آموزی مصمم تر می کند

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: دشمنان با به شهادت رساندن چهره های علمی و دانشمندان کشورمان، ما در مسیر علم و علم آموزی مصمم تر می کنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده، دانشمند حوزه دفاعی و هسته ای کشورمان به مردم ایران، افزود: این شهید به آرزویش رسید و هر کسی برای خدا کار کند و اخلاص داشته باشد بی شک خداوند مزدش را می دهدو شهادت بزرگترین مزدی است که خداوند به کسانی می دهد که درراه خدا کار می کنند و دل در گرو اسلام دارند.

وی در خصوص دلیل ورود دشمن به عرصه های علمی و هدف قراردادن دانشمندان کشورمان، اظهار داشت: دشمن امروز فهمیده که اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد پیروز و موفق باشد باید در عرصه علمی بدرخشد.

مولایی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «علم سلطان است»، برای اینکه جمهوری اسلامی در تمام عرصه ها موفق باشد باید در حوزه علم پیشرفت کند که در واقع ما را بی نیاز به دشمن می کند.

وی گفت: آنچه که امروز نشان می دهد و دانشمندان ما هدف قرار می گیرند به این معنی است که دشمن بسیار عصبی و ناراحت است و بغض و کینه دارد و خداوند می فرماید به دشمن بگو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

فرمانده سپاه استان البرز با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در عرصه های علمی موفقیت های روزافزونی خواهد داشت، افزود: شهید فخری زاده در عرصه های مختلف دارای توانمندی هایی بوده که پروژه های متنوعی و متکثری داشته و آخرین آن در مبارزه با کرونا و ساخت کیت تشخیص بیماری کووید 19 بوده است.

وی بیان داشت: توانمندی های این شهید دانشمند نشان دهنده فعالیت این شهید در عرصه های مختلف است و نشان می دهد برای خدمت می توانند در هر عرصه ای ورود کرد.

تروریست‌های وابسته به رژیم صهیونیستی عصر جمعه هفتم آذر با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در 15 متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی و انفجار، فخری‌زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*