شنبه 9 تیر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری مهر

با وجود اینکه هر روز نیاز کشور به فرآورده‌های نفتی پتروپالایشگاهی بیشتر می‌شود و ایجاد ارزش افزوده در صنعت نفت می‌تواند درآمدهای ارزی ایران را نیز چند برابر کند.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت قطعا مخالف هستیم و این کار را زودهنگام و شتابزده می‌دانیم.

خبرگزاری مهر

آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: از ظرفیت‌های وزارت امور خارجه برای احیای اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر استفاده می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک نماینده مجلس گفت: برای تامین آب استفاده از حداقل منابع آبی سطح کشور در دستور قرار گیرد و از روش علمی برای مواجهه با کم آبی استفاده شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک نماینده مجلس گفت: برای تامین مالی پروژه‌های مسکن‌سازی علاوه بر پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل، از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی نیز می‌توان استفاده کرد.

وب‌گاه گسترش

آغاز گام دوم نهضت مسکن در شهرهای جدید معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در هفته جاری مرحله دوم طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید را با ظرفیت 100 هزار واحد آغاز می‌کنیم که سیاست جدید، ساخت مسکن با تراکم پایین خواهد بود.

خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه فاطمی امین شایسته‌ترین فرد برای سکانداری وزارت صمت است، گفت: آمار نشان دهنده رشد و افزایش تولید در کشور است به طوری که در یک سال اخیر تولید خودرو افزایش قابل توجهی داشته، این در حالی است که یکی از موارد استیضاح وزیر صمت موضوع خودرو است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یک رام قطار ملی در کارخانه واگن‌سازی تهران آماده شد.85درصد قطعات و تجهیزات قطار ملی تولید داخل است. ساخت قطار داخلی به جای خرید قطار خارجی به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها شروع شد. گفته می شود قرار است تولید انبوه قطار ملی آغاز شود اما قبل از آغاز کار باید مجوزهای نهایی اخذ شود. برای اخذ تأییدیه‌ها، مشاور لهستانی برای قطار ملی انتخاب شد / گاهی...

وب‌گاه مشرق نیوز

قطار ملی در واگن سازی تهران آماده شد. برای تولید انبوه باید مجوزهای لازم اخذ شود. مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه می گوید تلاشمان این است که طی یک تا دو ماه آینده اخذ کلی تأییدیه قطار ملی انجام شود.

خبرگزاری دانا

عملیات اجرایی انتقال گاز از سیستان و بلوجستان به خراسان جنوبی به زودی آغاز می شود که با این عملیات افت فشار گاز نهبندان کاهش پیدا می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در سفر وزیر جهادکشاورزی به آذربایجان شرقی، عملیات اجرایی ساخت پروژه شهرک افزودنی‌های غذایی، دارویی و کشاورزی در هشترود آغاز شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نتایج مطالعات اقتصادی نشان می‌دهد شبکه بانکی ایران به‌عنوان نقش‌آفرین اصلی خدمات پولی و مالی نتوانسته در حد مطلوبی نیاز خانوار‌ها به منابع مالی را پاسخ دهد. برای مثال تعداد افرادی که در دهک دهم (پردرآمدترین) قرار داشته و تسهیلات گرفته‌اند 4.5 برابر تعداد افرادی است که در دهک یک (کم‌درآمدترین) قرار دارند. به‌عبارتی هر‌چه دهک خانوار افزایش یافته...

وب‌گاه عرشه آنلاین

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا 280 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و 80 میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت 200 میلیون تومان وام باید 400 برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه 95 هزار و 600 تومانی، 38 میلیون و 240 هزار تومان می‌شود.