یک‌شنبه 15 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری مهر

وزیر صمت گفت: عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا و متغیر بودن سود بازرگانی این خودروها، از ایجاد رانت و تقاضای کاذب در این حوزه جلوگیری می کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نماینده مردم صومعه‌سرا از عدم اعطای وام بانکی از سوی بانک ها به مردم انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها به جای اعطای وام، اقدام به خرید پتروشیمی می‌کنند که سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: کارخانه نوآوری را به‌منظور رفع نیازهای فناورانه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از سوی شتاب‌دهنده‌ها و دانش‌بنیان‌ها ایجاد خواهیم کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر برخورد قاطع با هرگونه فساد در نظام مالیاتی، از بازداشت و پیگرد قضایی مأموران خاطی مالیاتی شاغل در یکی از ادارات کل امور مالیاتی استان تهران، به اتهام دریافت مجموعا 52 میلیارد ریال رشوه، خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد: بر اساس بند 11 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مهم‌ترین کارکرد مناطق آزاد صادرات است اما این کارکرد در سال‌های گذشته در حد مطلوب عملیاتی نشده است.‌

خبرگزاری تسنیم

رئیس کل گمرک ایران در گزارشی، عملکرد شرکت های دانش بنیان در حوزه تجارت خارجی که در فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک (AEO) قرار دارند را اعلام کرد.

وب‌گاه گسترش

در اردیبهشت 1401 طرح هوشمندسازی فروش نان به‌طور آزمایشی در استان زنجان کلید خورد و در شهریور اعلام شد این طرح در کل کشور به پایان رسیده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی میان دستگاه‌ها برای اطمینان از تحقق وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال 1401 تاکید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سه شنبه اول آذرماه بود که یکی از وزرای کابینه سیزدهم برای همیشه از این کابینه کوچ کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از 6 میلیارد و 556 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3 هزار و 366 میلیارد تومان در بیش از 317 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 2 هزار و 23 واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 406 هزار و 186 واحد قرار گرفت. بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های...

خبرگزاری مهر

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: اگر قرار است به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار برویم، باید در نظام درسی، روش های آموزشی و در جذب هیات علمی نگرش دیگری داشته باشیم.

وب‌گاه الف

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در واکنش به ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی به کشور اعلام کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای اجازه دادن به واردات خودروهای فرانسوی نداریم.

وب‌گاه مشرق نیوز

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 2 هزار واحدی به عدد یک میلیون و 406 هزار واحدی رسید.

خبرگزاری تسنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در واکنش به ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی به کشور اعلام کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای اجازه دادن به واردات خودروهای فرانسوی نداریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور تربیت نیروی کارآفرین در دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: نظام آموزش عالی و تربیتی کشور برای رسیدن به این هدف باید تغییر کند.