یک‌شنبه 15 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات به قطر در مهرماه امسال در هم‌سنجی با پارسال 30 درصد رشد داشت.

وب‌گاه فرارو

روزنامه دیلی صباح ترکیه نیز، جمعه گذشته (چهارم آذرماه) را برای فروشندگان و هتلداران استان وان «شگفت‌انگیز» توصیف کرده و از هجوم مسافران ایرانی به این استان و غافلگیر شدن هتلداران وان، خبر داده و نوشته است: هتل‌داران ترکیه به دلیل قطعی اینترنت در ایران و دسترسی محدود مردم به پلتفرم‌ها در بحبوحه ناآرامی‌های ایران، رزرو زیادی از کشور همسایه دریافت نکرده‌اند، اما جمعیتی که اکنون به وان...

خبرگزاری تسنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث واردات خودرو و به منظور حذف رانت احتمالی، دو تدبیر اندیشیده شده است، نخست آنکه خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه شود و دوم، سود بازرگانی حالت متغیر داشته باشد و به خزانه دولت باز گردد.

خبرگزاری تسنیم

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت 2هزار واحدی روبرو شد.

وب‌گاه گسترش

فروش محصولات صنایع معدنی بالادستی با قیمت بالاتر از نرخ‌های جهانی این محصولات که عموما به‌عنوان ماده اولیه در سایر حلقه‌های تولید، کاربرد دارند، به چالشی دائمی برای تولیدکنندگان بدل شده است.

خبرگزاری مهر

تبریز - دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: خداآفرین در مسیر تبدیل به قطب کشاورزی صادرات‌محور است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ایران خودرو در اولین طرح فروش فوق‌العاده آذرماه خود در سال 1401، 3 محصول خود را با موعدهای تحویل 30 و 90 روزه عرضه کرده است. اختلاف قیمت این خودروها با بازار آزاد به گونه‌ای است که خریدار حداقل 30 میلیون تومان سود خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با صادرات 227 میلیون دلار کالا از طریق مرزهای استان از ابتدای سال جاری تا کنون افزون بر 60 درصد هدف تعیین شده در این بخش تحقق یافت و در نیمه دوم سال این روند رونق بیشتری پیدا می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

گسترش همکاری های متقابل با بانک رفاه کارگران، زمینه رشد و شکوفایی این حوزه را بیش از پیش در جزیره فراهم خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات به قطر در مهرماه امسال در هم‌سنجی با پارسال 30 درصد رشد داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: طرح نهضت ملی مسکن در اولین سال درگیر موضوعاتی همچون مکان‌یابی، تامین زمین، طراحی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها بود که انتظار می‌رود در سال دوم و آمدن وزیر جدید کارها مقداری روی غلتک بیفتد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وان روزهای پرجنب‌وجوشی را سپری می‌کند؛ جایی که ایرانی‌ها هرازگاهی برای خرید در تعطیلات به آن سفر می‌کنند. در تابستان ضریب اشغال هتل‌های این شهر به 100درصد رسید، اما از مهرماه با آغاز تحولات در ایران و به دلیل محدودیت اینترنت، ضربه‌ای به صاحبان هتل‌های وان وارد شد، به گونه‌ای که ضریب اشغال هتل‌های این منطقه در ماه نوامبر (آبان‌ماه) به 30 درصد رسید.

خبرگزاری دانا

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با بیان اینکه 38 درصد از بارهای صادراتی کشور توسط کشتیرانی دریای خزر حمل می‌شود، گفت: این در حالی است که فقط 20 درصد از ناوگان در حال تردد به بنادر شمالی، متعلق به کشتیرانی دریای خزر بوده و بقیه مربوط به کشتی‌های خارجی و ناوگان کشتیرانی بخش خصوصی ایران است.

خبرگزاری دانا

عسکری با بیان اینکه گلخانه‌ها جزو اولویت کمیسیون کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی است، گفت: به منظور عملیاتی و اجرایی‌شدن کشت‌های گلخانه‌ای به دلایل مختلفی اعم از تولید بیشتر و اشتغال، مسیر را سهل‌الوصول کردیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در حاشیه مراسم نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری وزارت علوم که از صبح امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، برترین پارک‌های علم و فناوری در زمینه پیشبرد برنامه‌های معاونت و فناوری معرفی شدند. مراسم تقدیر با حضور زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون فعلی و سورنا سناری معاون پیشین علمی و فناوری...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اعضای کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولید دانش بنیان با صدور مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (cvc) سنگ آهن و صنایع وابسته» و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «فن‌آسا» با هدف فعالیت در حوزه امنیت فضای مجازی موافقت کردند.