یک‌شنبه 15 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری مهر

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: اگر قرار است به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار برویم، باید در نظام درسی، روش های آموزشی و در جذب هیات علمی نگرش دیگری داشته باشیم.

وب‌گاه الف

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در واکنش به ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی به کشور اعلام کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای اجازه دادن به واردات خودروهای فرانسوی نداریم.

وب‌گاه مشرق نیوز

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 2 هزار واحدی به عدد یک میلیون و 406 هزار واحدی رسید.

خبرگزاری تسنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در واکنش به ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی به کشور اعلام کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای اجازه دادن به واردات خودروهای فرانسوی نداریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور تربیت نیروی کارآفرین در دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: نظام آموزش عالی و تربیتی کشور برای رسیدن به این هدف باید تغییر کند.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات به قطر در مهرماه امسال در هم‌سنجی با پارسال 30 درصد رشد داشت.

وب‌گاه فرارو

روزنامه دیلی صباح ترکیه نیز، جمعه گذشته (چهارم آذرماه) را برای فروشندگان و هتلداران استان وان «شگفت‌انگیز» توصیف کرده و از هجوم مسافران ایرانی به این استان و غافلگیر شدن هتلداران وان، خبر داده و نوشته است: هتل‌داران ترکیه به دلیل قطعی اینترنت در ایران و دسترسی محدود مردم به پلتفرم‌ها در بحبوحه ناآرامی‌های ایران، رزرو زیادی از کشور همسایه دریافت نکرده‌اند، اما جمعیتی که اکنون به وان...

خبرگزاری تسنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث واردات خودرو و به منظور حذف رانت احتمالی، دو تدبیر اندیشیده شده است، نخست آنکه خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه شود و دوم، سود بازرگانی حالت متغیر داشته باشد و به خزانه دولت باز گردد.

خبرگزاری تسنیم

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت 2هزار واحدی روبرو شد.

وب‌گاه گسترش

فروش محصولات صنایع معدنی بالادستی با قیمت بالاتر از نرخ‌های جهانی این محصولات که عموما به‌عنوان ماده اولیه در سایر حلقه‌های تولید، کاربرد دارند، به چالشی دائمی برای تولیدکنندگان بدل شده است.

خبرگزاری مهر

تبریز - دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: خداآفرین در مسیر تبدیل به قطب کشاورزی صادرات‌محور است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ایران خودرو در اولین طرح فروش فوق‌العاده آذرماه خود در سال 1401، 3 محصول خود را با موعدهای تحویل 30 و 90 روزه عرضه کرده است. اختلاف قیمت این خودروها با بازار آزاد به گونه‌ای است که خریدار حداقل 30 میلیون تومان سود خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با صادرات 227 میلیون دلار کالا از طریق مرزهای استان از ابتدای سال جاری تا کنون افزون بر 60 درصد هدف تعیین شده در این بخش تحقق یافت و در نیمه دوم سال این روند رونق بیشتری پیدا می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

گسترش همکاری های متقابل با بانک رفاه کارگران، زمینه رشد و شکوفایی این حوزه را بیش از پیش در جزیره فراهم خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات به قطر در مهرماه امسال در هم‌سنجی با پارسال 30 درصد رشد داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: طرح نهضت ملی مسکن در اولین سال درگیر موضوعاتی همچون مکان‌یابی، تامین زمین، طراحی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها بود که انتظار می‌رود در سال دوم و آمدن وزیر جدید کارها مقداری روی غلتک بیفتد.