سه‌شنبه 17 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رزاق منش گفت: در سال گذشته 17 هزار نفر براثر سوانح جاده ای کشته و 300 هزار نفر زخمی شدند.

خبرگزاری ایرنا

آبادان - ایرنا - مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: توافق برای استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند با پیگیری انجام شده انجام شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قانون جهش تولید دانش بنیان که باعث ایجاد اشتغال، ارتقای تولید دانش‌بنیان، تامین امنیت و رفاه عمومی و افزایش تولید ناخالص ملی به کمک شرکت‌های دانش بنیان را دنبال می‌کند. در این قانون تاکید بر این است که کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان رونق گیرند و اقتصاد کشور شکوفاتر شود. در همین راستا نیز آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون توسط هیات وزیران به نهاد‌های مختلف...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

شاخص کل بورس با رشد 11 هزار و 555 واحدی در تراز یک میلیون و 404 هزار و 641 واحدی ایستاد.

خبرگزاری مهر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به جای اینکه به سمت محدودیت صید برویم که در برخی مواقع نیز موفق نبوده‌ایم و نتیجه آن نیز 12 هزار صیاد بدون مجوز است، باید به سمت سرمایه‌گذاری و تقویت سواحل برویم.

خبرگزاری تسنیم

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی از ذخیره‌سازی دو میلیارد و 600 میلیون لیتر سوخت در مخازن نیروگاه‌ها برای تامین برق پایدار پیک زمستان امسال خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شاخص کل بورس پایتخت به رقم یک میلیون و 404 هزار و 641 واحد رسید.

خبرگزاری تسنیم

وزیر نیرو گفت: البته تبادلات برق را همانطور که در قراردادهای سال گذشته داشتیم ادامه می‌دهیم؛ در مورد روسیه اتصال اولیه انجام شده و هم اکنون مطالعات فنی را برای متصل کردن مشترک برق ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم.

وب‌گاه عصر ایران

این دستگاه بومی‌سازی شده براساس دانش روز دنیا و مطابق با استاندارهای جهانی طراحی و تا 320 مگاوات ظرفیت دارد که برای انواع توربوژنراتورها، توربوپمپ‌ها و توربوکمپرسورها طراحی شده و قابل نصب در انواع توربین‌های گاز است.

خبرگزاری دانا

دهقان، مدیرکل اقتصاد و دارائی استان یزد گفت: استان یزد با جذب 126درصد تسهیلات تبصره 18 رتبه دوم در سطح کشور را به خود اختصاص داد.

وب‌گاه عصر ایران

همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه بومی‌سازی سیستم کنترل یک واحد بخار نیروگاه شازند در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت‌های داخلی، میان شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی و شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق به امضا رسید.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور گفت: ثبات اقتصادی، امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و اشتغال با بخشنامه اتفاق نخواهد افتاد و مردم باید آن را در عمل احساس کنند.

خبرگزاری دانا

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تسهیل روند دریافت مجوزهای کسب‌وکار خانگی گفت: 350 عنوان شغلی در روزهای اخیر به کسب‌وکارهای خانگی افزوده شده و هم اکنون از طریق درگاه مجوزهای وزارت اقتصاد مجوز 630 کسب‌وکار خانگی آنی شده است.