سه‌شنبه 17 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری تسنیم

شهرداری تهران در حالی به موضوع ساخت مسکن و اقدام برای حل مشکلات متعدد این حوزه پرتلاطم ورود کرده که سقف اجاره‌خانه‌ها در پایتخت سر به فلک کشیده و بازار خرید و فروش مسکن هم تقریبا در رکود به سر می‌برد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محرابیان گفت: امروز در صنعت برق بیش از 95 درصد قطعات و تاسیسات با استفاده از توان نیرو‌های داخلی و به ویژه استفاده از شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

وب‌گاه گسترش

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با دیپلماسی انرژی فعال توانسته ایم به رقم فروش بالایی از نفت دست یافته و امروز به صورت علنی نفت خود را به مشتری های مخصوص خود می فروشیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قاسم عموعابدینی امروز در جمع خبرنگاران درباره مصوبات شورای گسترش آموزش عالی گفت: شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی بالاترین رکن تصمیم سازی در برنامه‌های آموزشی است. عموعابدینی ادامه داد: امروز دو بحث در این حوزه ارائه شد. بحث اول مربوط به نظام جامع آموزش صنعت و جامعه بود. اینکه صنعت و جامعه چه نیازی دارند که یک بخش آن به بخش خصوصی باز می‌گردد...

وب‌گاه الف

همزمان با آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق سه تفاهم‌نامه تولید بار اول روتور توربین گازی GE-F9، سیستم کنترل یک واحد بخار نیروگاه شازند، دستگاه پرس ایزواستاتیک داغ (HIP) به همراه قرارداد نصب و راه‌اندازی تجهیزات بخش گاز طرح توسعه نیروگاه سیکل‌ترکیبی نکا در حضور وزیر نیرو به امضا رسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ساداتی نژاد گفت: برخی اوقات موفق در محدودیت صید نبودیم که همین امر منتج به فعالیت 12 هزار صیاد بدون مجوز شده است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر جهادکشاورزی گفت: با توجه به اینکه برخی از اوقات به دنبال محدودیت صید می‌رویم 12 هزار صیاد غیر مجاز داریم. در این زمینه در برنامه هفتم توسعه برنامه داریم که با کمک مجلس برای تقویت ذخایر در سواحل اقدامات بیشتری انجام شود.

وب‌گاه الف

سرپرست بانک مسکن گفت که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، بانک مسکن با 15 هزار و 432 واحد برای پرداخت تسهیلات نوسازی به ارزش چهارهزار و 273 میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: آمارها نشان می‌دهد که 2شرکت فرانسوی پژو و رنو که از سال 1395تاکنون بیش از 2میلیون و 588هزار خودرو به ارزش 166هزار و 425میلیاردتومان از طریق ایران خودرو و پارس‌خودرو فروخته‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

البته این نهاد تحقیقاتی با رصد اثر متغیرهای کلان بر نرخ تورم می‌گوید: عوامل مؤثر بر اقتصاد ایران شامل نقدینگی و نرخ ارز است که عمدتا در حیطه وظایف بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دارد که سهم این دو متغیر کلان 90درصد از کل تورم را شامل می‌شود.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به برخی استان‌ها خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.

خبرگزاری دانا

وزیر نیرو درباره اتصال به شبکه برق روسیه گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می‌شود. ما اکنون در حال تقویت بخش‌های فنی برای توسعه هستیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

قیمت خودرو همچنان روند صعودی را در پیش گرفته است. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت باعث شد که سطح معاملات کمی نسبت به ماه‌های گذشته افزایش پیدا کند.

خبرگزاری مهر

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: براساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی جذب نخبگان به عنوان اعضای هیئت علمی برنامه محور شد.

وب‌گاه گسترش

اسکندر نظری - فعال صنعت خودرو

خبرگزاری دانا

معاون فنی و نظارت راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: شش خطه کردن محور اصفهان به شهرضا که دو قرارداد برای تکمیل این شش خطه کردن وجود دارد که 60 درصد کار انجام شده و40 درصد آن هم تا نیمه اول سال1402 زیر سازی و آسفالت خواهد شد و تعریض و شش خطه کردن آن به پایان خواهد رسید، این پروژه مهمی است در استان چون کریدور شمال به جنوب کشور آز آن می گذرد و ترانزیتی...