سه‌شنبه 17 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه الف

پای درددل کشاورزان که می‌نشینید متوجه می‌شوید اجرا نشدن الگوی کشت چه آسیبی به امنیت غذایی کشور وارد می‌کند، وقتی که کشاورزان منطقه‌ای نظیر پایین دست سد سبلان، محصولات صیفی خود را به دلیل هزینه سنگین برداشت و قیمتِ کم خرید‌، حتی برداشت هم نمی‌کنند تا به تدریج در سرمای اردبیل بپوسد و باز به خاک تبدیل شود.

وب‌گاه الف

5 محصول دانش بنیان در شرکت سیمان تهران رونمایی شد.

وب‌گاه گسترش

بیش از 95 درصد مجوزهای صادره در حوزه مشاغل خانگی به شکل ثبت محور بوده و طرح‌های متقاضیان مشاغل خانگی در نوبت پرداخت وام قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم

در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی وعده تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر هشتگرد را تا پایان سال داده که به دلیل نبود منابع مالی پروسه تکمیل این واحدها با مشکل مواجه شده است.

وب‌گاه الف

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با استقبال از برنامه دولت برای حمایت از کسب و کارهای مجازی گفت: بسته حمایتی وزارت ارتباطات شامل حمایت‌های مالی و تسهیلات بانکی و همچنین معافیت‌های مالیاتی است و مجلس نیز می تواند در این مسیر از منظر حقوقی و تقنینی به دولت و کسب و کارهای مجازی کمک کند.

خبرگزاری تسنیم

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد 11هزار واحدی روبرو شد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان استان خواست حامی مادی و معنوی ورزش کارگری باشند.

خبرگزاری دانشجو

محسن صدری؛ پژوهشگر شرکت‌های دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مالیات و تامین اجتماعی را دو ابر مشکل حوزه دانش بنیان دانست و بیان کرد: ابعاد مختلف تامین اجتماعی مانند ماده 38 و عدم آگاهی برخی شعبه‌ها از قوانین مصوب مشکلات جدی برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده است. صدری با بیان اینکه اخذ ضریب حق بیمه سلیقه‌ای چالش‌های زیادی را برای شرکت‌های دانش بنیان به وجود...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بورس کالا شرایط خرید پژو 207 را ابلاغ کرد. بر این اساس قرار است 1000 دستگاه پژو 207 متعلق به شرکت ایران خودرو با قیمت پایه 187میلیون و 400هزار تومان در 30 آبان روی تابلوی عرضه می‌رود.

وب‌گاه الف

در فاز اول طرح «احیای چاه‌های غیرفعال و کم‌بازده» 50 قرارداد به ارزش 50 میلیون دلار با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد می‌شود و در صورت موفقیت این طرح می‌توان 83 میلیون بشکه در سه سال به تولید نفت ایران اضافه کرد.

خبرگزاری دانا

رئیس سازمان محیط زیست از انتقال آب از خلیج فارس و عمان به سه استان خبر داد و گفت: در بحث اقیانوسی و دریایی باید از این آب استفاده شود، کشورهای حاشیه دریای عمان و خلیج فارس هم از این موضوع استفاده می‌کنند.

خبرگزاری مهر

اسکندری گفت: بیش از دو میلیارد و 600 میلیون لیتر در مخازن نیروگاه ها سوخت ذخیره شده است.