سه‌شنبه 17 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه الف

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برنامه دولت در احداث پالایشگاههای فراسرزمینی را اقدامی ارزشمند برای توسعه صنعت نفت عنوان کرد و گفت: این اقدام علاوه بر کاهش خام فروشی، به صدور خدمات فنی و مهندسی کمک می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بورس کالا شرایط خرید پژو 207 را ابلاغ کرد. براین اساس قرار است 1000 دستگاه پژو 207 متعلق به شرکت ایران خودرو با قیمت پایه 187 میلیون و 400 هزار تومان در 30 آبان روی تابلوی عرضه می‌رود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد 50 درصدی اعتبارات مشاغلی خانگی در دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دوره گذشته خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر نیرو با اشاره به اینکه تبادل برق بین ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه به‌زودی اجرا می‌شود، گفت: صنعت برق اکنون در ریل خوبی قرار گرفته و از توانمندی بالایی هم برخوردار است به طوری که 95 درصد قطعات و تجهیزات صنعت برق در داخل تولید می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند برای خرید به نمایشگاه (نمایشگاه دائمی لوازم خانگی که برپاست) یا مراکز عرضه محصولات ایرانی مراجعه و نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود اقدام کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهندس حسینی مدیرعامل شرکت سیمان تهران با اعلام رونمایی از 5 محصول دانش بنیان در شرکت سیمان تهران، اظهار کرد: به همت کارشناسان این مجموعه و شرکت‌های دانش بنیان فعال در مرکز نوآوری شهدای سیمان تهران، 5 محصول سیمانی با کاربرد‌های خاص و حائز اهمیت به تولید رسید. وی با اشاره به جایگاه ایران به عنوان دومین دارنده مخازن هیدروکربنی جهان و اهمیت و جایگاه...

وب‌گاه الف

دولت با تصویب آیین‌نامه فروش نفت به اشخاص به دنبال اجرای الگوی loan for oil یا «بازپرداخت وام با نفت» است که یک روش بازارسازی نفت برای افزایش صادرات و بی‌اثرسازی تحریم نفتی است و این مدل با ماجرای بابک زنجانی تفاوت اساسی دارد.

خبرگزاری دانا

احمد توکلی گفت: با توجه به اینکه در سفر رئیس‌جمهوری مبلغ 330 میلیارد تومان برای اتمام پروژه محور نور - چمستان - آمل از سال 401 تا 1403 اعتبار پیش‌بینی شد برای این پروژه پیگیر تخصیص اعتبار هستیم.

خبرگزاری دانا

علیرضا الماسوندی گفت: با توجه به شرایط مازندران و نیاز همزمان به آب آشامیدنی و کشاورزی، این آمادگی وجود دارد که در دولت سیزدهم طرح‌های مرتبط با آب در مازندران در فهرست طرح‌های اولویت‌دار قرار بگیرد و اعتبارات لازم اختصاص یابد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت نیوز نوشت: بازار خودرو پس از حدود 6 ماه ثبات قیمتی همراه با کاهش جزئی، از اواسط مهر ماه دوباره وارد روندی صعودی با شیب نسبتا تندی شده است و قیمت خودروهای داخلی در این مدت تا 10 درصد افزایش نیز به ثبت رسانده اند. حالا در روزهای ابتدایی هفته پایانی آبان، بازار خودرو هرچند شاهد افزایش قیمت است اما کاهش شیب صعودی قیمت ها از نکات بارز این روزهای بازار است.

وب‌گاه الف

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با دیپلماسی انرژی فعال توانسته ایم به رقم فروش بالایی از نفت دست یافته و امروز به صورت علنی نفت خود را به مشتری های مخصوص خود می فروشیم.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بازدید اخیری که از دریاچه ارومیه داشتیم، وزارت نیرو اعلام کرد که "تونل کانی سیب" بهمن ماه تکمیل شده و آب به دریاچه ارومیه می‌رسد.