سه‌شنبه 17 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بورس کالا اعلام کرد: برای خرید خودرو هر کد بورسی صرفا امکان یک ثبت سفارش را دارد و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

براساس اظهارات جدید سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، رییس‌جمهوری در جلسه‌ای اعلام کرد که زیرساخت‌های کالابرگ مهیا نبود، اما اکنون بالای 85 درصد زیرساخت‌های ارائه آن فراهم شده و به‌زودی در کشور عملیاتی می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: یک فعال کارگری گفت: اگر قانون درست اجرا می‌شد نیروی کار این قدر با مشکل مواجه نبود. بستنِ قرارداد یک ماهه با کارگر توهین به کارگر است. در حالیکه حتی قرارداد اجاره خانه نیز یک‌ساله بسته می‌شود، کارفرمایان با نیروهای ده - بیست ساله‌ی خود قرارداد سه ماهه می‌بندند!

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق صبح امروز با حضور وزیر نیرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. در ابتدای این نمایشگاه، مراسم داخلی‌سازی 144 هزار قطعه مورد نیاز صنعت نیروگاهی در سال گذشته برگزار شد. بومی‌سازی دستگاه HPI, روتور توبین گاز F9 و سیستم کنترل یک واحد بخار از جمله قطعات بومی‌سازی شده است. پس از برگزاری...

خبرگزاری مهر

واشنگتن پست در گزارشی نوشت به نظر می‌رسد بخش خودروسازی جهانی در نجات اقتصاد جهانی از رکود موفق خواهد بود.

خبرگزاری دانا

حامد آرامش گفت: رمز ماندگاری بسیج، ارتباط مستمر و گسترده و همه جانبه با مردم و پایبندی به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ملت سرافراز ما همواره قدردان خدمات آن خواهند بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

جام جم نوشت: درست هفت سال پیش، پویشی به نام نخریدن خودروی صفر تشکیل شد؛ پویشی که باعث شد 110هزار خودروی آماده در پارکینگ خودروسازان خاک بخورد. در آن زمان هرچه خودروسازان شرایط فروش را آسان اعلام کردند باز هم تقاضایی برای آن ثبت نشد. این پویش به دلیل پایین بودن کیفیت خودرو تشکیل شد اما دولت اقدامی انجام داد که خالی شدن پارکینگ خودروسازان را به دنبال داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران امروز (یکشنبه، 29 آبان‌ماه) در مراسمی با حضور وزیر نیرو افتتاح شد و آغاز به‌کار کرد.

خبرگزاری تسنیم

مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: سطح آب دریای خزر در سال آبی گذشته (1401-1400) با تشدید روند کاهشی، بیش از 27 سانتیمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش‌یافته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برنامه دولت در احداث پالایشگاههای فراسرزمینی را اقدامی ارزشمند برای توسعه صنعت نفت عنوان کرد.

وب‌گاه فرارو

«حفاظت رودخانه‌ها و کاهش خطرات سیل» نام لایحه جدیدی است که دولت اواخر مهرماه سال جاری برای بررسی به مجلس شورای اسلامی فرستاده است و 21 ماده دارد؛ اما این لایحه از همین بدو ارسال به مجلس، نگرانی‌های زیادی برای فعالان محیط زیست به دنبال داشته است. خلاصه این لایحه آن است که بعد از تصویب آن، رودخانه‌ها و بسترشان در مالکیت وزارت نیرو با صدور سند قرار می‌گیرد؛ در‌حالی‌که پیش از این تنها مدیریت...

خبرگزاری تسنیم

در حالی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در هفته پیش رونمایی شد که موضوعاتی مثل خرید و فروشهای دستوری به یکی از ریسکهای کوتاه مدت صندوقهای مذکور در بین اهالی بازار سرمایه تبدیل شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

با وجود گذشت حدود 6 ماه از جراحی اقتصادی دولت و انتظار برای اجرای طرح کالابرگ، هنوز هیچ اظهارنظر دقیقی از سوی مقامات ارشد دولتی برای زمان اجرای آن و یا حذف یارانه 300 و 400 هزار تومانی مشخص نشده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

فرانسیسکو گارزا، رئیس جنرال موتورز مکزیک، پیش‌بینی می‌کند که تنها 15 درصد از خودرو‌های تولید شده در این کشور در سال 2030 الکتریکی باشند.