سه‌شنبه 17 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به پدید آمدن مشاغل جدید با ظهور تکنولوژی های جدید گفت: شغل های جدید نیازمند کسب مهارت های جدید هستند و ما باید برای شغل های نوظهور در آینده آموزش های مورد نیاز را ارائه کنیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چین آمریکا و هند بیش از 80 درصد گاز‌های گلخانه‌ای جهان را تولید می کنند.

خبرگزاری مهر

آرش نجفی می‌گوید: قطعی برق با قطعی گاز قابل مقایسه نیست، واقعیت این است که این اتفاق در بحث گاز امکان پذیر نیست زیرا گاز به عنوان خوراک صنایع استفاده می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

مطابق آمار وزارت کار تا کنون 63735 نفر ازجویندگان کار و تعداد 5788 نفر از کارفرمایان در سامانه جستجوی شغلی ثبت نام کرده اند.

خبرگزاری تسنیم

باوجود پیگیری فدراسیون کشتی، همچنان حمید باوفا با دردسر زیادی در زمینه شغلی و مرخصی ایام حضورش در اردوهای تیم ملی مواجه است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، به استناد قانون اصلاح تبصره 5 بند الف ماده 3 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، به شرکت کویرتایر اجازه داده شد تا نسبت به تأسیس شهرک صنعتی غیردولتی تخصصی صنایع لاستیک در شهرستان بیرجند اقدام نماید.

خبرگزاری مهر

سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: اقتصادی‌ترین راهبردها برای مهار چالش‌های محیط زیستی استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی، وعده‌هایی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در بخش‌های مسکن و حمل ونقل داده‌اند که بخشی از آنها به دلیل مشکلات تامین مالی هنوز به مرحله اجرایی نرسیده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه جوان نوشت: خبرهای رسیده از بازار حاکی است تولیدکنندگان لوازم خانگی مانند خودروسازان محصولات خود را به صورت نقد یا اقساط 10 ماهه پیش‌فروش می‌کنند، اما خلف‌وعده می‌کنند و کالا را با تأخیر چند ماهه تحویل مشتری می‌دهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند. شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«در غزنین خبازان در دکان‌ها ببستند و نان عزیز و نایافت شد و غربا و درویشان در رنج افتادند و به تظلم به درگاه شدند و پیش سلطان ابراهیم از نانوایان بنالیدند. فرمود تا همه را حاضر کردند. گفت چرا نان تنگ کرده‌اید. گفتند هر باری گندم و آرد که در این شهر می‌آرند نانوای تو می‌خرد و در انبار می‌کند و می‌گوید فرمان چنین است و ما را نمی‌گذارد که یک من بار بخریم. سلطان بفرمود تا خباز خاص را بیاوردند...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اعضای کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران، از بزرگ شدن حجم دولت در اقتصاد ابراز نگرانی کردند. آنها معتقدند بزرگ‌ترین خدمتی که دولت می تواند به بخش خصوصی ارائه کند، این است که دست از مداخلات اقتصادی بردارد و پای خود را از فضای کسب‌وکار بیرون بکشد. البته آن‌گونه از اظهارات نماینده وزارت صمت برمی آید، این وزارتخانه چنین اعتقادی ندارد.

وب‌گاه عصر ایران

در بخش فنی برای هر چرخ دراکو دراگون یک موتور الکتریکی اختصاصی در نظر گرفته شده است تا مجموع خروجی این اژدهای سریع برابر با 2000 اسب بخار باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک خبرگزاری آمریکایی حقارت و ناتوانی دولت متبوعش در به اجرا گذاشتن تحریم‌های ایران و ونزوئلا و نقض این تحریم‌ها از سوی شرکت‌های آمریکایی را به رخ زمامداران کاخ سفید کشید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید رضا فاطمی امین در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: بر اساس قانون معادن، 15 درصد از حقوق دولتی که هر معدن به دولت پرداخت می‌کند باید در همان منطقه هزینه شود. وزیر صمت افزود: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول دریافت این مبالغ هستیم که تاکنون درآمد خوبی کسب کرده‌ایم و اهداف پیش بینی شده در بودجه امسال بابت درآمد دولت از حقوق دولتی معادن طبق...