چهارشنبه 18 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه الف

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشور، تاکید کرد: غربی ها هر از چندگاهی به بهانه های مختلف محدودیت هایی را علیه اشخاص و شرکت ها در جمهوری اسلامی ایران اعمال می کنند که تاثیر چندانی در مسیر حرکت کشور ندارد.

خبرگزاری تسنیم

بانک مرکزی در ابلاغیه جدید خود در تقسیمات بانکی و استانی به استانداران نوع تضامین و وثایق مربوط به تسهیلات قرض الحسنه اشتغال را تشریح کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی ایران ایر گفت: سقف قیمتی در بلیت های پروازهای جام جهانی وجود دارد و تا روز گذشته بلیت این مسیر در سایت وجود داشت اما استقبال چندانی از آن نشد.

خبرگزاری مهر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش 50 درصدی آمار حضور نوزادان و نونهالان در شیرخوارگاه‌ها در دولت سیزدهم خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط کنونی، طرحی را مجلس پیگیری می‌کند که حق و حقوق معلمان و مربیان مراکز غیردولتی ادا شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امید قالیباف گفت: به خاطر رفتار غیر حرفه‌ای که فرانسوی‌ها در سال‌های گذشته داشته‌اند، دیگر اجازه ثبت سفارش و واردات محصولات رنو، پژو، سیتروئن و سایر خودروسازان فرانسوی را نمی‌دهیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت نیوز نوشت: پس از سقف‌شکنی دلار در هفته‌های گذشته، قیمت خودرو هم با افزایش همراه شد. اما هم‌اکنون که دلار به کانال‌های پایین‌تر برگشته، خودرو همچنان با افزایش قیمت همراه است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این بازار روندی صعودی با شیب ملایم را تجربه کند.

خبرگزاری مهر

سازمان انرژی‌های تجدیدپذیرو بهره‌وری برق ایران اعلام کرد: طبق مصوبه جدید وزیر نیرو نرخ پایه خرید تضمینی برق ازنیروگاه‌های زیست‌توده نسبت به سال قبل افزایش تقریبی 2 تا 3 برابری پیدا کرده است.

وب‌گاه گسترش

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما، گفت: با وجود جلسات متعدد با سازمان هواپیمایی کشوری، اما شاهد افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها هستیم.

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما، گفت: با وجود جلسات متعدد با سازمان هواپیمایی کشوری، اما شاهد افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها هستیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت ایران و وزارت صمت، خودروسازان فرانسوی را به خاطر رفتارشان تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد تا آن ها با ابزار تحریم، صنعت و بازار خودروی ایران را تحت فشار بگذارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران اعلام کرد: طبق مصوبه جدید وزیر نیرو نرخ پایه خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های زیست‌توده نسبت به سال قبل افزایش تقریبی 2 تا 3 برابری پیدا کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

هنگامی که مجلس آمد و خواست ارز ترجیحی را کلا حذف کند و مراعات نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی را نکرد، نتیجه همین می‌شود که می‌بینیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر مجلس بخواهد از تصمیم خود درباره حذف ارز ترجیحی بازگردد، باید دید آیا ارز داریم یا خیر، وقتی ارز نداریم چه می‌خواهیم کنیم؟

خبرگزاری مهر

عیسی بزرگ زاده، مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان منابع آب، در خصوص بحران آب در ایران، گفت: ایران از گذشته یک اقلیم خشک بوده، یعنی حدود 75 درصد کشور جزو اقلیم‌های خشک، نیمه خشک وحتی فراخشک است.