پنج‌شنبه 19 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امروز شاخص کل در سطح یک میلیون و 410 هزار و 455 واحد قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه 2 هزار و 281 واحد صعود کرد.

وب‌گاه گسترش

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بازار نیمایی کمبود ارز وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه همه واحدها به ویژه تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند از بازار نیمایی ارز مورد نیازشان را تامین کنند، افزایش قیمت‌ها در پی افزایش نرخ ارز در بازار آزاد قابل قبول نیست.

وب‌گاه عرشه آنلاین

گروه صنعتی ایران خودرو 30 آبان ماه 1000 دستگاه پژو 207 دستی سفید را در بورس کالا عرضه می کند و با این رویداد 207 نیز به جمع خودروهای بورسی می پیوندد. از نکات قابل توجه عرضه 207 در بورس درصد پیش پرداخت سفارش خرید آن است که 100 درصد درنظر گرفته شده است.

خبرگزاری دانا

اجرای لایحه پولی کردن اسقاط خودروها دیگر شاهد خروج خودروهای فرسوده در سطح شهر نیستیم و اساس مساله اسقاط خودروها که کاهش میزان آلایندگی‌های هوا بود از بین می‌رود و اگر اسقاط خودرو تعطیل شود، یعنی 80 درصد آلایندگی هوا و خسارت 11 میلیارد دلاری به سلامت مردم را نادیده گرفته می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تحول در انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است که توسط وزارت نیرو با برنامه 10 هزار مگاواتی پیگیری می‌شود. ایران با ظرفیت قابل‌توجه توسعه انرژی تجدیدپذیر در سال‌های گذشته، کمتر از 900 مگاوات ظرفیت نیروگاهی خود را به این مسئله اختصاص داده بود. بر این اساس وعده توسعه 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر آن هم در طی 4 سال، مسئله‌ای...

وب‌گاه الف

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری با اشاره به نقش خانه‌های فناوری و نوآوری در ایجاد بازار واقعی برای شرکت‌ها، گفت: خانه‌های فناوری و نوآوری باید با بهره‌گیری از تخصص افرادی که تجربه سال‌ها فعالیت در بازار کشور هدف را دارند، ضمن بهره‌مندی از ارتباطات و شناخت نیازهای بازار، زمینه را برای حضور شرکت‌ها در بازار هدف فراهم کنند.

خبرگزاری تسنیم

رییس مرکز بهبود فضای کسب و کار با بیان اینکه به زودی دستفروشی به عنوان شغل به رسمیت شناخته خواهد شد، گفت: در این صورت دستفروشان امکان دریافت مجوز، کارتخوان و تسهیلات بانکی را خواهند داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سند آمایش سرزمینی این وزارتخانه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و عدالت هم‌سو با اسناد بالادستی نظام و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امکان برقراری منظم خط دریایی برای انتقال کالا بین ایران و ونزوئلا گفت: با توجه به فعالیت‌های ایران در دیپلماسی خارجی و نقش مهم در کریدور شمال - جنوب، می‌توان به تفاهمات مهمی با ونزوئلا در زمینه حمل‌ونقل دریایی، انتقال بار و حمل‌ونقل هوایی دست یافت.

وب‌گاه الف

وزیر نفت شرایط امروز تحریم‌ها را سخت‌ترین شرایط تحریم صنعت نفت دانست و با بیان اینکه در جنگ اقتصادی همه ارکان کشور باید پای کار بیایند، گفت: مدیران باید شجاعت تصمیم‌گیری داشته باشند، نباید از تصمیم بترسیم، چون کشور در شرایط جنگی است.

خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر نماینده البرز و جمعی از نمایندگان به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره ضرورت رسیدگی به کسرت مشمولین غایب که از بسیاری از خدمات محروم هستند را قرائت کرد.

خبرگزاری تسنیم

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به امکان برقراری منظم خط دریایی برای انتقال کالا بین ایران و ونزوئلا، گفت: ایران می‌تواند هاب منطقه‌ای برای کالاهای ونزوئلایی شود.

خبرگزاری دانا

مدیرعامل شرکت توانیر، از برنامه‌ریزی و تمرکز صنعت برق کشور برای عبور موفق از فصل سرما خبر داد.