پنج‌شنبه 12 مهر 1403

طلوع خورشید بیداری اسلامی با اندیشه های ناب امام خمینی (ره)

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طلوع خورشید بیداری اسلامی با اندیشه های ناب امام خمینی (ره)

بروجرد - ایرنا - پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین رویداد قرن شناخته شده که امام خمینی (ره) با ایستادگی و اندیشه های ناب توانست این انقلاب را به سراسر دنیا صادر کند.

امام خمینی (ره) با تاسی از ائمه اطهار (ع) و قیام عاشورا سالها در برابر ظالمان و زورگویان ایستادگی و مقاومت کردند، معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران انقلابی را در دنیا رقم زد که با گذشت سالهای سال همچنان الگویی برای بسیاری از کشورهای آزادیخواه است. امام خمینی (ره) انقلابی مردمی و ضد استکباری را ایجاد کرد و هیمنه استکبار را در هم شکست و به دنیا نشان داد که انقلاب اسلامی ایران اهداف و آرمان هایی را دارد و تا ظهور حضرت مهدی (عج) انقلاب اسلامی ایران به راه ترسیم شده خود ادامه می دهد. سیره های امام (ره) چراغ راهی برای همه انسان های عالم است، انسان هایی که این روزها در گوشه کنار جهان تشنه اندیشه های امام (ره) هستند و با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران در برابر ظالمان و یزیدیان زمان ایستاده اند. امام خمینی (ره) شخصیتی بی نظیر داشتند که این شخصیت در کل دنیا شناخته شده و یکی از برترین شخصیت ها بودند و عدالت خواهان جهان امروز معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران را الگویی برای خود قرار داده اند. ترویج اندیشه ها و افکار امام (ره) مرز ندارد و بدون هیچ مرز جغرافیایی امروز در سراسر دنیا گسترش یافته و ملت های آزادیخواه با ایستادگی و مقاومت همان راه را دنبال می کنند که گویای این است انقلاب اسلامی ایران به دنیا صادر شده است. در روزگاری که استکبار و دشمنان تاخت و تازهایی در دنیا داشتند و قدرت پوشالی خود را به رخ می کشیدند و از هیچ جنایت و ظلمی دریغ نمی کردند، بزرگ مردی از ایران اسلامی برخاست و با با سالها مقاومت و ایستادگی پوزه همه آنها را بر خاک مالید. در واقع مسیر تاریخ با اندیشه های امام خمینی (ره) تغییر کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی تاریخ در مسیر دیگری قرار گرفت و با گذشت سالها همچنان با اقتدار و پر قدرت تر به راه خود ادامه می دهد. دشمنان و استکبار تصور نمی کردند که پیروزی انقلاب اسلامی ایران این گونه نقشه های آنان را خنثی کند اما هر روز که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد، به کل دنیا اثبات می شود که آرمان های بلند امام راحل در حال گسترش است. ضرورت تببین اندیشه های امام خمینی (ره) به نسل جوان

هر یک از پیام ها و دیدگاه های امام (ره) حاوی دنیایی مطالب ارزشمند است که ضروری است تا اندیشه های امام (ره) به نسل جوان منتقل شود و جوانان و نوجوانان با شخصیتی که در تحول تاریخ نقش بسیار مهمی داشته بیشتر آشنا شوند. اندیشه های امام راحل رمز پایداری جمهوری اسلامی است و ترویج تفکر و ایده های امام خمینی (ره) و تبیین آنها برای نسل جدید انقلاب اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است. امام خمینی (ره) نگاه خاص و ویژه ای به جوانان داشتند و در دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفتع مقدس جوانان زیادی لبیک به ندای امام (ره) گفتند و برای ایران اسلامی و حفظ ارزشها تا پای ایستادند. امام خمینی (ره) همیشه بر ایجاد بستر برای حضور جوانان در تمام عرصه‌ها و ابعاد جامعه تاکید داشتند و انقلاب اسلامی ایران به واسطه همت جوانان و همچنین با رهنمودهای معمار کبیر انقلاب به ثمر رسید.

امام (ره) با درایت لازم انقلاب عظیمی را در تاریخ رقم زد

امام جمعه بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) افزود: حضرت امام (ره) شخصیتی بودند که در ابتدا انقلابی را در درون خود برپا کرد و یک انسان عارف و عالم ربانی بود که با توکل بر خدا، تاسی از پیامبران و ایستادگی و شجاعت توانست انقلابی عظیم را در تاریخ رقم بزند.

حجت الاسلام سید علی حسینی اضافه کرد: تمام حرکات، رفتار و سخنان معمار کبیر انقلاب خدایی بود و با درایت لازم و تفکر نابی که داشتند با شجاعت و مقاومت برای ایجاد انقلابی جدید اقدام کردند.

وی با تاکید بر این که امام (ره) دغدغه ایجاد یک انقلاب اسلامی را داشتند گفت: امام خمینی (ره) انقلابی را برپا کرد که در طول تاریخ بی سابقه بود و در واقع با این حرکت بزرگ، آرزوی انبیاء را محقق کرد و دین اسلام را به دنیا معرفی کرد.

امام جمعه بروجرد صدور انقلاب اسلامی ایران به دنیا را دستاورد امام (ره) برشمرد و اظهار کرد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا از انقلاب اسلامی ایران الگوگیری می گیرند و انقلاب اسلامی ایران به دنیا صادر شده و کشورهای لبنان، عراق، سوریه و یمن انقلاب اسلامی ایران را الگویی برای خود قرار داده اند.

حجت الاسلام حسینی افزود: مردم بسیاری از کشورهای آزادیخواه جاذبه های زیادی را در دین اسلام و انقلاب می بینند که در دیگر مکاتب این جاذبه ها را نمی بینند و همین سبب شده تا از انقلاب اسلامی ایران تاسی بگیرند.

وی بیان کرد: بعد از ارتحال امام (ره) مقام معظم رهبری راه امام (ره) را ادامه می دهد و همه ما وظیفه داریم از ولی فقیه زمان حمایت کنیم تا مقدمه ای برای ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

امام خمینی (ره) هویت انقلاب اسلامی ایران است

رییس عقیدتی سیاسی پادگان مهندسی بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام خمینی (ره) شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی ایران است و پرورش یافتن در مکتب امام خمینی (ره) افتخار ایرانیان است.

حجت الاسلام رضا کیانی اضافه کرد: حرکت امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی است و امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا در تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاثیر گذار است.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی به عنوان نماد ظلم ستیزی و آزادگی در جهان شناخته شده است گفت: بسیاری از کشورهای دنیا در راستای آزادیخواهی و ظلم ستیزی به تاسی از انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام (ره) در برابر ظلم ایستاده اند.

رییس عقیدتی سیاسی پادگان مهندسی بروجرد با اشاره به سالروز ارتحال امام (ره) اظهار کرد: سالروز ارتحال امام (ره) روز تلخی برای ملت ایران بود که ملت ایران داغدار بزرگ مردی شدند که سالها در برابر ظلم ایستاد و با شجاعت و شهامت برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران همت کرد.

تشییع باشکوه و بی نظیر پیکر امام (ره) در طول تاریخ

امام خمینی (ره) شامگاه 13 خرداد سال 68 دار فانی را وداع گفت، خبری تلخ که در صبح روز 14 خرداد از رادیو و تلویزیون پخش شد و ملت ایران با شنیدن این خبر بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

در مراسم تشییع معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، میلیون ها نفر از ملت ایران از سراسر کشور حضور داشتند، مراسمی که بزرگترین و پرجمعیت ترین مراسم تشییع تاریخ شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*