جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

ظریف گفت: الحمدالله جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته‌ای پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و برجام به هیچ وجه مانع پیشرفت ما نشده است.

رژیم صهیونیستی در طول بیش از هفت دهه اشغالگری، اقدامات خصمانه خود را با اشغال، تجاوز و جنایت در حق صاحبان اصلی این سرزمین آغاز کرد و سپس با ساخت و گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین و آواره کردن بیشتر فلسطینیان، هتک حرمت مسجد الاقصی، یهودی سازی قدس و کرانه باختری، تداوم محاصره نوار غزه، الحاق غیر قانونی جولان اشغالی و تلاش برای الحاق بخش‌های گسترده‌ای از کرانه باختری به این سیاست ادامه داد.

تصویری ثبت شده از نماز جماعت مرحوم آیت الله هاشمی، حجت الاسلام حسن روحانی و جمعی از رزمندگان در جبهه را می‌بینید.

موتلفه و وزیران احمدی‌نژاد بر سر کرسی ریاست مجلس ائتلاف کردند. حسینی، نیکزاد، حاجی‌بابایی و میرسلیم پذیرفتند که از طریق استمزاج، نامزدی برای ریاست معرفی کنند که بیشترین اقبال را دارد. اما خبر‌ها از پذیرش این مکانیزم از سوی قالیباف حکایت دارد؛ موضوعی که ائتلاف‌کنندگان از آن ابراز بی‌اطلاعی کرده و حضور در گروه وحدت را نیازمند توافق 4 نامزد ائتلاف می‌دانند. این نشان می‌دهد قالیباف برای...

هنگامی که همه چیز صوری و از محتوا تهی شود، بهتر از این نتیجه‌ای نخواهد داد. در هیچ جامعه سالمی معیار انتخاب افراد، مدرک تحصیلی نیست. هنگامی که مدرک معیار شد، از دری وارد شود، از در دیگر نیز تقلب خواهد آمد.

سفیر ایران در روسیه با اعلام اینکه تامین نیاز‌های دفاعی حق قانونی ایران است و بعد از پایان محدودیت‌ها، اقدام لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت، خبر داد: ایران پیشنهاد‌هایی برای تامین تجهیزات دفاعی و نظامی دریافت کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از فراهم شدن زمینه‌های اجرای مصوبه صدور مجوز اقامت پنج ساله به اتباع خارجی سرمایه‌گذار و سپرده‌گذار در کشور به دستور وزیر کشور خبر داد.

بهزاد نبوی، فعال سیاسی گفت: آنچه قطعی به نظر می‌رسد روی کارآمدن دولتی تندرو در 1400، با بهره‌گیری از تجربیات دوره آقای احمدی‌نژاد و کاهش نقاط ضعف آن دوره و به احتمال قوی از طریق کاهش بیشتر قوه مجریه برای تحت کنترل گرفتن بیش‌تر آن خواهد بود.

رییس جمهور بر روشن شدن علت سانحه کنارک و بیان آن برای مردم بعد از مشخص شدن تمام زوایای آن تاکید کرد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد هیات رئیسه در برگزاری جلسات غیر علنی مجلس در طول 4 سال گذشته گفت که تعدد جلسات غیر علنی بزرگترین ظلم به مجلس دهم بوده است.

وزیری که در اولین روز‌های ورودش به وزارتخانه فرزند فلان وزیر دیگر را به مشاورت خود برمی‌گزیند آنهم مشاوری که در تاریخ بشر در یک وزارتخانه اقتصادی سابقه نداشته، کاملا مشخص است که از جنس مدیریت یک جامعه بحران‌زده اقتصادی نیست.

سخنگوی ارتش درباره یکی از شایعات مبنی بر هدف قراردادن ناو «کنارک» توسط قایق‌های سپاه پاسداران، گفت: این صحبت یا صحبت‌هایی از این دست، کاملا بی‌ربط هستند. اساسا رسانه‌های ما نباید به این شایعات پرداختی که از سوی معاندین طراحی و سیاست‌گذاری می‌شود و رسانه‌های معاند و بیگانه به آن دامن می‌زنند، اهمیت بدهند،

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور می‌گوید: طبق قانون برنامه ششم توسعه سالانه باید 3 درصد از حجم دولت (به غیراز وزارت آموزش و پرورش) کاسته شود، با این حال قانونگذار اجازه داده تا به ازای هر سه خروجی، یک نیروی جدید در بدنه دولت جذب شود. برهمین اساس قرار است در سال‌جاری 35 تا 40 هزار نفر در دستگاه‌های مختلف استخدام شوند.

این موضوع را برای اولین‌بار است که می‌شنوم. موضوع خبرنگاران اصلا به من گفته نشد که می‌توانید خبرنگار به داخل جلسه ببرید. فقط زمان خروج، یک نفر به من گفت: می‌توانید با خبرنگار مصاحبه کنید. من ملاحظه شورای نگهبان را کردم. اگر به خبرنگار می‌گفتم به این دلایل مرا ردصلاحیت کرده‌اند، به ضرر شورای نگهبان تمام می‌شد و شاید اصلا منتشر نمی‌کردند

معرفی وزیر جدید به مجلس یازدهم که از اوایل خرداد کار خود را آغاز خواهد کرد می‌تواند اولین چالش میان دولت روحانی با مجلسی باشد که طیف مخالف او سکان آن را به دست گرفته‌اند. حال باید دید مجلس یازدهم در رأی به وزیر چه ضرب‌شستی به دولت نشان می‌دهد.

رحیمی نماینده تهران در مجلس از جزییات جلسه دیروز وزیر امور خارجه کشورمان با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت و از اتفاقی عجیب خبر داد.