جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

مشاور وزیر کشور طی نامه‌ای در واکنش به اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه " وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبان" این پرسش را مطرح کرد که آیا دستور برای ایجاد امنیت و برخورد با عناصری که کاملا مشخص و هدفمندانه اقدام به تهدید و تعرض به انبار غلات و آذوقه و تخریب اموال عمومی و دولتی و به ویژه مراکز اقتصادی و امنیتی و انتظامی و حتی مردم عادی داشتند را قصور در انجام وظیفه می‌دانید؟

یکی دیگر از کار‌هایی که باید پیش بینی می‌شد نجات باقی مانده خدمه بود که شناور‌های نیروی دریایی به سرعت در منطقه حاضر شدندو توانستند 16 نفر را نجات بدهند و یکی از این 16 نفر هم در راه رسیدن به بیمارستان به شهادت رسید و حال بقیه خوب است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به برکناری وزیر صمت از سوی رئیس جمهور واکنش نشان داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل وقوع حوادث تروریستی در کابل، ننگرهار و لغمان را که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها تن از مردم بی‌گناه افغانستان منجر شد، به شدت محکوم و همدردی و همبستگی خود را با ملت و دولت افغانستان اعلام کرد.

نمایندگان مجلس امروز دو فوریت طرح 14 ماده‌ای مقابله خصمانه با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تصویب کردند.

دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان در خصوص حادثه کنارک گفت: انتظار می‌رود تا بررسی دقیق تیم‌های کارشناسی حاضر در محل حادثه از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود.

بر اساس آمار‌های رسمی موجود کالای قاچاق در سال‌های مختلف از 22 تا 33 درصد از کالا‌های وارداتی به کشور را به خود تشکیل می‌دهد و از یک تا 8 درصد آن کشف شده است؛ به عبارتی به طور متوسط بخش اعظم کالای قاچاق به بازار داخلی راه پیدا می‌کند.

پیکر مطهر 19 شهید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سانحه دریایی شناور کنارک به شهادت رسیدند در منطقه سوم دریایی کنارک تشییع شد.

رییس اسبق صداوسیما اگرچه پیش از این خرده‌روایت‌هایی از مشاجره لفظی‌اش با رییس‌جمهوری را بیان کرده بود، این‌بار هم به سیاق قبل خبری از جزییات نبود، اما از توصیه رهبری برای حل‌وفصل این اختلاف خبر داد و این آشتی مصلحتی را از سر اجبار و «تحمیلی» توصیف کرد.

نماینده اصلاح‌طلب دماوند در مجلس گفت: داستان رد صلاحیتم یک داستان نیست؛ واقعیت زندگی من است. گفتم: اسم شما؟ گفت: فلانی! ورق می‌زد و تند تند می‌گفت. گفتم: بازجویی است یا جواب بدهم؟! گفت: در مراسم سالگرد پدر طالقانی از نهضت آزادی دفاع کردی! منظورش همان آیت‌الله طالقانی بود که من انقلاب را با او و دکتر شریعتی، حزب را با شهید بهشتی، دین را با شهید مطهری، قرآن را با المیزان علامه طباطبایی...

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد انتشار برخی از اخبار در ارتباط با مذاکره با آمریکا، گفت: هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در میان نیست، آمریکا نشان داده است که نمی‌توان به مذاکراتش اعتماد کرد. دولت کنونی آمریکا به جای بهانه تراشی باید به دنبال اصلاح رفتار خود باشد.

در چند روز گذشته حاشیه‌های مربوط به افزایش قیمت خودرو و بررسی دوباره تشکیل وزارت بازرگانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) را در صدر خبر‌ها قرار داده بود، اما به نظر می‌رسد کسی منتظر خبر برکناری وزیر صمت نبود. با این حال بر اساس نامه روز دوشنبه رئیس جمهور به حسین مدرس خیابانی (قائم مقام وزیر صمت) به نظر می‌رسد که روحانی از اقدامات وزارت صمت در زمینه مدیریت بازار به ویژه در بحث خودرو،...

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، تصاویری کمتر دیده شده از رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس را منتشر کرده است.

دبیر ستاد اتتخابات کشور گفت: به جز منتخب تفرش، گزارش دیگری درباره جعلی بودن مدرک تحصیلی منتخبین مجلس یازدهم به ستاد انتخابات کشور نرسیده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دولت آقایان هاشمی، خاتمی و روحانی نوعی چشمداشت به دولت های غربی - که برآیندش همین اندیشه برجامی است - دیده می‌شود. اکنون که برجام به عنوان موفق ترین دستاورد این اندیشه، زیر پای امریکا و خیانت اروپا از بین رفته، نباید آن را "شکست فقط یک دولت" تلقی کرد بلکه باید شکست برجام را "شکست یک اندیشه در اداره کشور" آن هم در چند دولت دانست.

فریدون رضوی، مدیر موسسه دیدبان توسعه گفت: «رحمانی از فردای تصدی پست وزارت، رویه‌ای متفاوت در پیش گرفت طوری که گفته می‌شود لابی‌های مستمرا، و نزدیکانشان با برخی نمایندگان سبب شد که طی 18 ماه گذشته، در چندین مرحله جلوی تفکیک گرفته شود.»