شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

در پی جعلی بودن مدرک کارشناسی ارشد نماینده منتخب مردم تفرش و فراهان اخبار قطعی نشان می‌دهد که انتخابات مذکور باطل اعلام خواهد شد. ولی فهم این ماجرا را نباید به یک جعل عادی تنزل داد. متن و اطلاعات اصلی گزارش زیر از وبلاگ سینا کمالخانی استخراج شده است فقط در میان آن نکاتی اضافه شده تا خوانندگان متوجه ریشه‌های ماجرا شوند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: برای شهر‌هایی مثل تهران و مراکز استان‌ها که امکان حضور فیزیکی مردم مطرح نیست دو دیدگاه مطرح است از جمله اینکه موتورسوارانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماد‌های تبلیغاتی روز قدس را حمل کنند و خانواده‌ها سوار بر خودرو در مسیر راهپیمایی حضور پیدا کنند و نماد‌های مربوط به گرامیداشت این روز را همراه داشته باشند.

رییس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اعلام اینکه به احتمال زیاد امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس در شهر تهران وجود ندارد، گفت: دشمن برای روز قدس سناریو دارد.

امروز تصمیم گرفتیم برای 132 شهرستانی که شرایطی کم خطر دارند از فردا مساجد باز شوند و نماز جمعه در آن‌ها برگزار شود. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد دارایی دو زیبایی معنوی و نظم است؛ نمازگزار با رعایت فاصله عمل واجب را رعایت میکند و اینکه به مسجد میرود عمل مستحب انجام میدهد؛ وقتی این مستحب و واجب در کنار هم قرار میگیرد، خیلی زیباتر است.

رییس جمهور گفت: امروز وزارت بهداشت اعلام کرد که در مجموع 83 درصد از پروتکل‌های اعلامی برای مردم و صنوف رعایت شده است که این میزان نشان از همکاری مردم با مسئولان بهداشتی و توجه آن‌ها به سلامت جامعه است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که نظارت استصوابی در انتخابات مجلس طبق مواد قانون انتخابات مجلس حاکم باشد.

صفحه منتسب به سپهبد شهید سلیمانی تصویر نوشته‌ای از رفتار جالب ایشان با محافظ‌های خود در هنگام افطار را منتشر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی معتقد است که برجام با دور زدن قطعنامه 2231 و تداوم تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به مرگ ابدی خواهد رفت.

سخنگوی دولت گفت: واگذاری سهام دولت در پالایشگاه‌های اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس از اول تیرماه سال 99 آغاز شود.

سخنگوی دولت گفت: از سوی نهاد‌های رسمی مثل حوزه علمیه قم فشاری برای بازگشایی اماکن مذهبی بر دولت نیست.

فردا (یکشنبه) 14 اردیبهشت برای سومین بار به پرونده «محمدعلی نجفی» شهردار سابق تهران به اتهام قتل میترا استاد (همسر دومش) در شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ رسیدگی خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اقدام آلمان در قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی را "شگفتی" جدید نامید و گفت: داعش به اروپا نرسید، چون پشت دیوار مقاومت گیر افتاد.

در حقیقت دیوان‌عالی کشور چنین استدلال کرده که دادگاه صادر‌کننده رأی با تفسیر موسع از بند ب. ماده 290 قانون مجازات اسلامی قاعده تفسیر مضیق را زیر پا نهاده و رکن قانونی‌بودن جرم و مجازات را نادیده گرفته و در موردی که عمل متهم فاقد شرایط مندرج در بند ب. ماده 290 است به‌عنوان قتل عمدی حکم محکومیت صادر و مجازات تعیین کرده است.

اگر آقای خاتمی امروز همه‌کاره مملکت شده بود و قدرت می‌داشت، مقام معظم رهبری به ایشان چک سفید می‌دادند و می‌گفتند سید هرکاری خواستی انجام بده و به اطلاعات و سپاه و قوه و قضائیه و همه می‌گفتند که هیچ‌کس حق ندارد معترض این‌ها شود، آقای خاتمی می‌خواست چه‌کار کند؟ ما نتوانستیم این را بگوییم که چه‌کار می‌خواهیم بکنیم. ما فقط کلمات زیبا گفته‌ایم

عطریانفر می گوید «من شنیده‌ام که همسر آقای مطهری تحت تأثیر این فضاها شبی که می‌خواستند قاتل آقای مطهری را اعدام کنند، متأثر بودند و گفته‌اند که من به سهم خودم از حقم می‌گذرم و رضایت می‌دهم؛ اما مطهری فقط متعلق به من نبوده است».

این ویروس از بین رفتنی نیست و مسئله تهدید این ویروس تا مدتی در جامعه ما باقی است، نمی‌شود با حذف مسئله قصه را حل کرد، {بگوییم} با بستن حرم و مسجد قصه تمام شود، با بستن فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی قصه را تمام کنیم؛ باید جریان روند رشد و توسعه اقتصادی را مدیریت کنیم، با این وضع و کیفیت از نظر ناتوانی فعالیت‌های اقتصادی و تعطیل شدن فعالیت‌های علمی، آموزشی و فناوری، نمی‌توانیم با این کیفیت...