دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

گرچه عشق هیچ حد و مرزی ندارد، اما تعیین و حفظ برخی چارچوب‌ها و محدودیت‌ها در رابطه برای حفظ احترام متقابل، استقلال شخصی و سلامت روان اهمیت زیادی دارد.

افزایش جریان خون با گرم کردن پاها، چه از طریق پوشیدن جوراب در رختخواب و چه وسایل دیگر، می‌تواند به شما کمک کند تا سریعتر به خواب بروید.

شیرینی دادلی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و زیبای آردی است که دستور پخت آسانی دارد و برای پذیرایی در عید نوروز یک انتخاب عالی محسوب می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، تعداد گردشگران بین‌المللی در پایان سال 2024 به سطح پیش از همه‌گیری کرونا بازخواهد گشت. این رشد قابل توجه، نشان از پویایی و انعطاف‌پذیری این صنعت دارد که توانسته است از چالش‌های چند سال اخیر عبور کند.

از آنجایی که قفسه‌های سوپرمارکت‌ها مملو از محصولات پروتئینی هستند، وقت آن است که بپرسیم آیا این مکمل‌ها واقعاً برای ما خوب هستند یا خیر.

باستان‌شناسان در منطقه کومرا در قونیه، جایی که تقریباً هشت‌هزار نفر در دوره نوسنگی با هم زندگی می‌کردند، ساختاری شبیه اجاق گاز در منطقه‌ای به نام «فضای 66» کشف کردند که مشخصه آن خانه‌های خشتی با سقف‌های به‌هم پیوسته از بالاست.

مشکلات گردن و کمر را از جمله درد‌های شایع بعد از خانه‌تکانی است و برخی افراد نیز که از قبل سابقه مشکل اسکلتی دارند، با خانه تکانی مشکل آن‌ها تشدید می‌شود.

کمبود خواب به خصوص به طور مداوم عوارض خطرناکی برای سلامتی بدن به همراه خواهد داشت، عوارضی که هر فرد را می‌تواند نگران و از انجام فعالیت‌های روزمره ناتوان سازد.

شهاب الدین سروری گفت: بیمارانی که همزمان از دارو و اسپری استفاده می‌کنند، حتما درباره تنظیم دارو و زمان استفاده در بین وعده‌های سحر و افطار با پزشکان متخصص مشورت کنند.

آمار جهانی بهزیستی روانی نشان می‌دهد که بریتانیا در سال 2023 از نظر خلق‌وخو، نگرش به زندگی و عزت نفس، از میان 71 کشور در جایگاه 70 قرار گرفته است. این در حالی است که کشور‌های فقیر آفریقایی و آمریکای لاتین بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند.

وسواس به خرج دادن در هر چیزی از خصوصیاتی است که با ماه تولد افراد ارتباط دارد؛ بنابراین، می‌توان وسواسی بودن را به ماه تولد هر فرد نسبت داد.

دارچین خواص بسیار زیادی دارد؛ سطح کلسترول را کاهش می‌دهد، از آرتروز جلوگیری می‌کند، با سرماخوردگی مبارزه کرده و گوارش را بهبود می‌بخشد.

لیموترش خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل علاوه‌بر مصارف خوراکی، در بسیاری از ترفند‌ها نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

افراد سمی (Toxic people) در زندگی همه ما وجود دارند! شاید ندانید مشخصات افراد سمی چیست، اما آن‌ها را احساس کرده و از دستشان رنجور شده‌ایم.

اگر می‌خواهید شخصیت کاریزماتیک داشته باشید، باید کاری کنید که دیگران در کنار شما احساس ارزشمندی کنند.

با افزایش سن، سطح هورمون‌های زنان به طور طبیعی کاهش می‌یابد و منجر به یائسگی و کاهش تولید استروژن و پروژسترون می‌شود. گنجاندن مواد مغذی در رژیم غذایی می‌تواند راهی مفید برای حفظ تعادل هورمونی باشد.