جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

کباب کوبیده یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذا‌های ایرانی است که با گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود.

در دامنه‌های کم ارتفاع البرز، راه قزوین به رشت، اطراف رودبار، اطراف تهران و کرج، اطراف رشت، لاهیجان، فارس، بلوچستان، آبادان و نواحی کوهستانی خراسان بین بجنورد و مشهد، فریمان و بسیاری از مناطق دیگر ایران پراکندگی دارد.

خوردن روزانه تخم‌مرغ ممکن است خطر سکته را تا 30 درصد کاهش دهد.

دانشمندان دست به آزمایشی برای بررسی تأثیر ماساژ گوش بر کاهش درد در افراد مبتلا به کمر درد مزمن زدند. نتایج این آزمایش نشان داد این ماساژ ساده در کاهش درد مؤثر است.

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که نوشیدن پنج فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان روده را تا سی درصد کاهش می‌دهد. سرطان روده بزرگ چهارمین سرطان شایع در ایران است.

ما زمان زیادی را در خانه می‌گذرانیم، بنابراین به‌سرعت به چیز‌های کوچک به‌ظاهر بی‌اهمیت توجه نمی‌کنیم، مثل لکه‌های روی کلید‌های چراغ و اگر فوراً این عیوب را برطرف نکنیم، آن‌ها را فراموش خواهیم کرد، اما از دید مهمانان پنهان نمی‌ماند.

پلیس هر کشوری یونیفورم مخصوص دارد. با سفر به دور دنیا می‌توان متوجه شد که هر کشوری سبک و سلیقه پوششی منحصر به خود را دارد. این امر در مورد یونیفورم نیرو‌های پلیس کشور‌ها هم صدق می‌کند.

پردیس احمدیه با انتشار تصویری از خود نشان داد که به تماشای تئاتر «تهران_ پاریس_ تهران» رفته است.

شاید این میوه را بتوان عجیب‌ترین میوه‌ای که انسان به خودش دیده است، نامگذاری کرد.

مقدار مجاز مصرف دمنوش انار در روز، برای بزرگسالان حدود 2 فنجان است. کودکان و نوجوانان باید مقدار کمتری از دمنوش انار مصرف کنند؛ زیرا با افت فشار مواجه خواهند شد.

سیب‌زمینی یکی سبزیجات ریشه‌ای محبوب و پرمصرف درسراسر جهان است که خاصیت‌های درمانی زیادی نیز دارد. جالب است بدانید که سیب‌زمینی دارای 4000 نوع متنوع است که برخی از این نوع سیب‌زمینی‌ها فقط کاربرد کشاورزی دارند.

هم‌زمانی نوروز و ماه رمضان برای دومین سال پیاپی باعث شده است مدیران سازمان جدول پروپیمانی را برای سریال‌های خود مهیا کنند؛ سریال‌هایی که شاید بتوانند دغدغه کمبود مخاطب را به‌خاطر تعطیلات نوروزی و ماه رمضان برطرف کنند.

مارچوبه، یکی از سبزیجات محبوب و پرمصرف در سراسر جهان است که در دسته‌بندی گیاهان علفی چندساله قرار می‌گیرد. جالب است بدانید گل‌های موجود بر روی این گیاه نر و ماده هستند که نر‌ها رنگی زرد مایل به سبز دارند و گل‌های ماده، قرمزرنگ هستند.

همه ما خواهان خوشبختی در زندگی هستیم و همه ما می‌خواهیم خبر‌های خوب بشنویم و بدانیم که چیز‌های فراموش نشدنی در آینده در انتظار ما هستند و راهی برای کشف واقعی وجود دارد.

رفلاکس اسید معده زمانی اتفاق می‌افتد که دریچه‌ی عضلانی معده به نام اسفنکتر تحتانی مری که اجازه‌ی ورود غذا به معده را می‌دهد، در زمانی که نباید باز شود. در این صورت اسید به سمت مری حرکت می‌کند.

با داشتن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، مدیریت استرس و انجام معاینات می‌توانید به‌سادگی کم‌کاری تیروئید خود را کنترل کنید.