سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

کشف بقایای انسان نئاندرتال آن‌هم متعلق به 175 هزار سال قبل از غاری به نام قلعه کرد توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده‌است. عکس‌هایی از اشیا‌یی که در این غار پیدا شده را ببینید.

گوبوبلی مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار محبوب جنوبی است که از ترکیب برنج با آب مرغ، مرغ سرخ شده، نخود و پیازداغ تهیه می‌شود.

فایربرد یکی از جذاب‌ترین برند‌های خودرویی جهان است که نمی‌توان زمان پایانی را برای آن متصور شد. با آنکه سال‌ها از توقف فعالیت پونتیاک و فایربرد آن می‌گذرد، اما همچنان تولیدات این برند در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. در ادامه رندر‌هایی از فایربرد آتشین پونتیاک را مشاهده می‌کنید.

برای درک مسائل بیش‌تر داده‌های تصویربرداری عصبی بیش تری مورد نیاز است، اما چنین مطالعاتی پر هزینه هستند و موانع فنی ذاتی در مورد موضوع تحقیق وجود دارد. برد می‌گوید:" به خواب رفتن افراد در اسکنر و خوابیدن همراه با حرکات سریع چشم و دیدن یک رویای شفاف دشوار است. درسلر می‌گوید نکته بدتر آن است هر رویای شفاف زمانی که رخ می‌دهد به ندرت بیش از 30 ثانیه، یک دقیقه یا دو دقیقه به طول می‌انجامد....

تمرینات قدرتی همراه با وزنه تنها مختص بدنسازان نیست بلکه کارشناسان می‌گویند می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که فردی با وزن 73 کیلوگرم در هر 30 دقیقه دویدن با سرعت متوسط حدود 250 کالری می‌سوزاند. اگر او سرعت خود را افزایش دهد می‌تواند حدود 365 کالری را در همان بازه زمانی بسوزانند. با این وجود، اگر به جای آن از نیم ساعت برای تمرین از وزنه استفاده کند...

شیرینی اسلایس گردو و پسته یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه عید نوروز است که می‌توانید آن را با روشی آسان و بدون نیاز به فر در منزل درست کنید.

قهوه می‌تواند به طرق مختلف بر بدن شما تأثیر بگذارد و نحوه تأثیر آن برای هرکس متفاوت است.

اگر کف اتوی شما نو به نظر نمی‌رسد یا کاملاً سوخته، اگر داخل مخزن اتو رسوب جمع شده، اگر از بخش اسپری اتو آب قهوه‌ای بیرون می‌ریزد، اگر سوراخ‌های اتوی شما با رسوبات آب گرفته شده و اگر‌های دیگری که ممکن است برای اتوی شما پیش آید.

مطالعات جدید درباره ترکیبات پیاز نشان داده که می‌تواند مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی شود و محققان توصیه کرده‌اند این ترکیبات بویژه برای زن‌ها مفید است، زیرا از بروز سرطان تخمدان در آن‌ها جلوگیری می‌کند.

فرایند خانه‌تکانی از مهم‌ترین فعالیت‌های روز‌های پایانی سال در میان همه خانواده‌های ایرانی است که گاهی به‌دلیل عدم رعایت اصول ارگونومی، منجر به آسیب دیدگی افراد می‌شود.

مخلوط کردن فرآورده‌های سفیدکننده با ترکیبات جرمگیر مطلقاً ممنوع است؛ زیرا بخارات و گاز‌های ناشی از آن سمی است.

والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان به‌خاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می‌کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید؛ زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.

قند‌های آزاد مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز اضافه‌شده به مواد غذایی و نوشیدنی‌ها جزء عوامل اصلی پوسیدگی دندان محسوب می‌شوند. بررسی‌ها بیان‌گر این است که پوسیدگی دندان زمانی ایجاد می‌شود که باکتری‌های موجود در دهان، قند‌ها را متابولیزه کرده و اسید تولید می‌کنند و سبب انحلال مینا و عاج دندان می‌شود.

گنجاندن سوپرغذا‌ها در رژیم غذایی روزانه یک راه پیشگیرانه و خوشمزه برای حمایت از سلامت روده است. به یاد داشته باشید روده‌ای که به‌خوبی تغذیه شده باشد، نه‌تن‌ها به هضم غذا کمک می‌کند، بلکه نقش حیاتی در ارتقای سلامت و شادابی بدن ایفا می‌کند.

یکی از دلایل کهنه به نظر رسیدن خانه‌های ما، کهنه بودن سبک معماری و نقشه خانه است. ممکن است طبق نقشه‌های معماری در سال‌های گذشته، آشپزخانه، اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن با دیوار از یکدیگر جدا شده باشند. این‌ها بزرگ‌ترین موانع خانه ما هستند که جلوی رسیدن نور از یک سمت به سمت دیگر خانه را مسدود می‌کنند.